|
|
|
|---|---|
|
Hallå Är nu i akut behov av att byta ut dessa på min touring Frågan är original eller OEM ex Meyle Vad jag förstår efter research är original samt Lemförder vätskefyllda Detta för att minimera vibrationer samt ge en bättre komfort Meyle reklamerar sina för att ge bättre livslängd , bussningarna är solida Dock är jag rädd om jag skulle gå på dessa att de försämrar BMW känslan och det är ju den man vill behålla Hittade en tråd på BIMMERFEST där trådskaparen just ställer sig denna fråga och gör ett eget test med att sätta in Meyle HD i bakvagnen och gör en utvärdering efter 6 år ganska seriöst . Länk Vid research visar det sig att Lemförder slutat tillverka dessa tyvärr Frågan är då om BMW original som verkar vara Lemförder har kvar denna vätskefyllning ?? Detta med vätskefyllning gäller även de främre bussningarna i dragstagen i framvagnen Ja detta är ju ganska intressant fråga tycker jag eftersom man vill ju inte tappa BMW känslan när man byter diverse olika OEM fabrikat Vad har ni för åsikt om denna fråga och specifikt ovanstående case med bakvagnsbussningarna ?? | |
|
inkl ytterliggare info från Bimmerfest en tråd till Länk |
|
|
Ja hittade även patentet på Lemförders bussning Länk |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Valet verkar ganska enkelt, i det här fallet för dig och dina önskemål så gäller det BMW Original bussningarna. De brukar inte ändra själva grundkonstruktionen på reservdelar över åren. Däremot uppdateras ibland vissa reservdelar för att lösa något typ av problem som man blivit medveten om men själva grundkonstruktionen brukar vara densamma. Det kan även hända att en del ersatts helt och hållet av en nyare och den kan vara en aningens annorlunda i utformning och materialval (ibland även funktion). Men ser i ETK att det inte skett några ändringar i bussningarnas reservdelsnummer, så det är samma gamla bussning som förut. Så kort och gott - pinna iväg och köp BMW Original och njut av din E39! |
|
För övrigt är BMW originaldel detsamma som OEM. OEM (original equipment manufacturer) – företag som tillverkar något som ett annat företag säljer under eget varumärke; i synnerhet när det tillverkande företaget också har utvecklat produkten. Det tillverkande företaget kan sälja produkten under sitt eget varumärke samtidigt som ett annat företag säljer samma produkt (med kosmetiska ändringar) under sitt varumärke (white labeling). |
|
|
Ja BMW slangen det blir nog original fast de är betydligt dyrare Tycker det är intressant med teknik och när man ser patentet från Lemförder blir man ju salig, Man förstår var BMW:s speciella feeling kommer ifrån Tekniken har fått vara allenarådande vid utvecklingen, gått före det ekonomiska vilket ju innebär att det blir dyrt för oss som kommer efter Det enda jag kan förstå av detta med att Lemförder kastat in handduken att tillverka dessa är att BMW lagt in en last call order för att trygga eftermarknadsbiten innan Lemförder lade ner tillverkningen När man ser designen på Lemförders bussning förstår man att den är komplicerad och dyr att tillverka |
|
|
Har bytt dessa på ett flertal E39or men det var länge sedan,men nu när jag köpt en lågmilad av sista modellen kanske det blir aktuellt igen. Tror dock inte du märker sån skillnad på olika märken. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Var dessa som jag monterade för det mesta Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.