|
|
|
|---|---|
|
Hej och tack för insläpp på forumet! Jag har som en del andra problem med att så snart jag har 15L el. mindre i tanken stannar bilen och att det oftast ska bero på sugstrålspumpen/insugningspump eller suction jet pump alltså delen som sitter på motsatt sida om bränslepumpen som sitter bak på passagerarsidan. Däremot när jag försöker söka efter delen begagnad eller ny är jag osäker om jag hittar rätt. Vad heter delen egentligen? Jag ska även byta bränslepumpen och vill byta denna samtidigt. Tacksam för svar! | |
|
Välkommen! :) På den här bilden hittar du de sökta grejerna. Realoem.com har ibland/ofta översättningar som blir lite lustiga, men om du väljer t ex engelska högst upp till höger, ser du din "suction jet pump", nr 7. Delarna hittar du på många sajter. Sök på delarnas detaljnummer. Eller sök här på forumet via [Sök inlägg] högst upp här efter bra reservdelsbutiker. /Lennart EDIT: Glömde länken förut: Men det gick ju bra ändå. :) Länk |
|
| Tack för svar! | |
|
Jag hittar faktiskt ingen reservdel med OEM 16116752839 på en svensk sida. Har kontaktat diverse sidor som bildelsbasen, laga.se m.m. Finns det någon med förslag på bra sida att hitta denna del, tacksam för svar. |
|
| www.bmwautoparts.net din del finns där för 145 euro plus frakt och det är originaldel, har handlat där ett flertal gånger och det funkar klockrent. | |
| Pumpen finns hos Schmiedmann: Länk | |
|
Tack för alla bra tips! Jag tänker ändå att det borde finnas begagnad del. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.