|
|
|
|---|---|
|
Håller på och uppgraderar mitt ljud i 325:an. Någon som har bra förslag på hur jag kan få ut mer midbas i framsystemet. Jag har 6,5" DLS + Infinity Kappa diskanter med filter. Det känns som basen ej kommer fram riktigt. Bra förslag. Har även BMW org. diskanter som sitter vid bakspeglarna kan man byta ut diskanten där??? Tacksamm för förslag. //Alpina// | |
| Hur har du lyckats få in 6.5 tums högtalare fram i E30? Byggt i dörrarna? | |
|
Kanske förklarat dåligt, jag har dem inte monterade utan vill montera dem. Jag vet ej om de låter bra. Men däremot har jag haft 6,5" Infinity kappa monterade i org. uttag fram i E30 det har fungerat. Jag har dessa högtalare kvar men jeg har lyckats göra hål i en av basarna. Någon som har en sådan liggande??? //Alpina// |
|
|
Kolla på Länk dom har kickpaneler som kan passa, jag är inne på det själv för att vinkla in mellanregistrena mot kupén, nu spelar dom mot fötterna. Mvh Jonas.N |
|
|
Caulev: Det låter otroligt. Jag har själv haft Infinity Kappa fram i E30. Dock är det ju 5.25" hål så det låter väldigt otroligt att du fått in 6.5". Säker på att det inte är 5.25"? |
|
|
Bra tips till framsystem: Montera fast 6,5" i en STADIG baffel. Mvh Rutger |
|
|
Haglund: är helt säker på att det är 6.5" midbasar. Ska kolla upp exakt vilken högt. vi pratar om. Fick endast borra nya hål för att det skall skruvas i rätt. Magneten är ganska liten så det gick bra. Tänkte också på att bygga en ny baffel men även vinkla hgt. mot mitten av bilen men då stör handskfacket, så jag vet inte riktigt hur jag skall göra. //Alpina// |
|
| Det var som fanken. Jag som var helt övertygad om att jag var tvungen att bygga lådor och ersätta prylfacken i dörrarna med för att få in 6.5". Kanske är den bästa lösningen dock. | |
|
De 6.5" som fick plats heter Infinity Kappa CS6 Mk2. Står ej effekten på dem. Jag råkade göra ett hål i den när jag skulle skruva fast den i bilen, tråkigt va!!!!!????? Försöker hitta en bas nu så jag får ihop hela systemet, ev till salu sen. Jag har filter o diskanter liggande, bland det bästa jag har hört annars i e30 som framsystem. //Alpina// |
|
|
på min E34 så sitter midbasen i fotstödet till vänster om pedalstället, jag köpte en kåpa på skroten som jag modifierade med hjälp av korttrådigt glasfiberspackel och fintrådigt aluminiumnät så att jag fick in en Boston 6.5", jag vinklade upp den lite och satte dit kåpan. det vart stumt som f**n och låter bra, jag snålade inte på spacklet utan skapade en fin yta med en slipmaskin, ska väl tillägga att jag gjorde baffeln i plyfa som jag bakade in i glasfiber och alunätet.går även att göra i dörren då en kompis gjorde det i sin traktor. Frazze |
|
|
Var inga större problem att få in 6.5tums högtalare fram i e30in. Har både fått dit dem utan att göra nåt speciellt (men de lät ju inte bra) å sen har jag testat med att göra en baffel och skruva fast utanpå där högtalaren ska sitta de lär bra men problemet var att handskfacket vart lite svårt att få upp. Har tänkt använda mig av ett Infinity Kappa 50.1cs system den här gången däremot. Har ett MTX Thunder 3000 till salu komplett med bafflar till E30 om någon är intresserad? |
|
|
Måste bara säga att i min E30 skall det vara 10" basar i dörrarna (är nerplockad för tillfälet), det går bra bar man ändrar lite på rutornas gång ner så att dom går rakare ner, bort med faken på förstås. Så 6,5 kan väl inte vara något problem |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.