AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.063

530d lci långmilare

TJena
Aldrig haft BMW och undrar lite val av bil. Har 2 inom min prisklass, en 530 -05 ganska tråkigt utrustad, ingen aux tex som gått 19000mil för 60,000kr eller en 530xd lci från 2007, dock en import så utan stolsvärme men har väldigt mycket utrustning. Båda ser fina ut men 530xd har rullat 34000mil. Lite rädd för milen men den är så rätt utrustad. Tacksam för lite tips o råd här

Diesel eller bensin spelar mig ingen större roll, men bensin motorn låter såklart lite lockande
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Den stora dieseln är i stort sett problemfri. Jag har haft två som båda låg på nästan 40 000 mil, ägde dem c:a 5000 mil styck. En startmotor gav upp, en fläktmotor gav upp. Annars sedvanliga problem och byte av slitdelar. Kolla vad som är nyligen bytt av typproblem e61 (exvis dränering taklucka, elkablar baklucka) och om bilen är välvårdad och servad ordentligt. Har den gått långt skall det synas på priset såklart. Skatten är hög, men det vet du redan kanske.

Tack för enligt mig bra svar =)
Relativt hög skatt tycker jag, därför som jag godkänner en lci då den har lite längr skatt än pre lci. Ska kolla på söndag hur den är. Enligt säljaren ska växellådan precis blivit servad. Hoppas man överlever kall svensk vinter utan stolsvärme, men tänker att motorvärmaren kan slå ut det problemet lite kanske

tack för svar
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Är den utan stolsvärme kan det vara en Italien import och då har den knappast inte Webasto värmare heller vilket kan göra att den inte blir så varm på vintern eftersom Webaston hjälper till när du kör.
Den är importerad från Italien. Vet inget om värmaren, i värsta fall får jag väl eftermontera en defa värmare. Den ser som sagt väldigt fin ut, framförallt sportstolarna. Men ska testa den på söndag
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Jag kör en 530xd -07 lci. Min har nyss passerat 44000 mil. Jag köpte den när den gått 30000 mil. Har bara haft ett oplanerat stopp under mina 14000 mil med bilen. Ett plastdrev i torkarmekanismen gav upp. För övrigt så har jag bytt ett antal slitdelar i bromsar, hjulupphängning etc. Den bästa bil jag haft! Jag byter motorolja var 1500 mil-ingen longlife serviceintervall. Mycket mil skrämmer inte mig längre. Med rätt servicehistorik och skötsel kan dessa bilar rulla riktigt långt.

//Göran
Kul att höra Göran. Har man tur verkar man kunna få mycket bil, ska inte kolla så noga på milen då utan mer service o skötsel. Tack för svar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.