AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
555

E61, laddar bara ibland

An
26
Antonhoflin
520XD F11 -14
530XD E61 -07
320D E91 -07
Hej, har en E61 530XD som slutade ladda så köpte en ny generator men nu är det så att den vill bara ladda ibland, om den inte laddar när jag startar den så börjar den oftast ladda efter jag kabla igång den andra gången. och sedan när jag startar om den kan jag behöva varva upp den för att den ska börja ge på laddning.

kan det vara generatorn som är trasig? köpt på Autodoc. eller kanske laddregulatorn?

Eller har ni någon andra idé ?

Är så svårt och felsöka när den börjar ladda ibland å ibland inte...
har hållit på och jävlas med detta nu sedan jul. så hade varit underbart om någon hade en idé

MVh Anton
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Jag hade nog försökt köpa en begagnad på skroten. Bör ju inte kosta så mycket. Låter som att den nya generatorn är kass.
När jag, för intresset skull, på nätet studerar generatorer till E61, verkar det finnas flera olika varianter och upplägg för styrning av deras arbetssätt. Brytpunkter finns bl a under just produktionen av 2007 års modell.

Att Autodoc skulle kunna ha koll på allt detta förefaller osannolikt. Som föregående inlägg säger, en begagnad av rätt typ borde vara ett säkrare val. Börja med att läsa av uppgifterna på den kassa originaldelen och försök via t ex realoem reda ut vilka typer som funkar.

/Lennart
An
26
Antonhoflin
520XD F11 -14
530XD E61 -07
320D E91 -07
Beställde en ny från skroten så får hoppas den funkar då:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.