AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.605

Någon som kan ta fram BMW Individualdata?

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Finns ju ett par sidor där man kan få tag på utrustningen. Men ingen av dem verkar ge data på Individualbilar längre. Jag har inte längre någon egen inloggning, så provar om det finns någon vänlig själ som har tillgång och kan kolla. Har skickat hundratals listor till folk genom åren, men nu är det jag själv som behöver hjälp. Håller på med lite E60-statistikprojekt. Dessa bilar (har hela chassinumret om det inte funkar med det korta) är mest intressanta.

BZ49074
BZ49123
BZ49145
B617030

Är fler än dem (typ 20 till), men får se hur många den vänliga själen eventuellt orkar med.
Går bra på PM eller epost m5portal (snabel-a) yandex punkt com.
Räcker alltså med datan som står under "Individualfahrzeugdaten" eller liknande begrepp.
He
381
Hero02
Audi A4 2018 S-Line
Denna funkar för mig 17 tecken Länk
He
381
Hero02
Audi A4 2018 S-Line
Vet dock inte om du får med individual innehållet
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Nej, Bimmer visar inte några andra data än sedvanlig extrautrustning.

Ingen vänlig själ har dykt upp än, så slänger ut frågan en gång till. Borde vara en hel del personer som sitter på en inloggning eftersom den erbjuds både till BMW-handlare och vissa vanliga bilhandlare verkar även ha tillgång. Man behöver absolut inte göra alla 25 bilarna. Räcker gott om någon orkar med 4-5 st, så har vi fått en början iaf.
Jag skickar gärna lite chassinummer på PM eller epost.

Den här är mest intressant, en 525xd/6. WBANY51040CW84279. Säljaren påstår "Oxygenblau" vilket skulle vara en one-of-a-kind. Aldrig hört talas om den färgen eller var den kan komma från eller vilken färgkod den har.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
5 månader senare är det fortfarande aktuellt :) Om nån vänlig själ orkar hjälpa mig med uppgifter på säg 5-10st bilar hade det varit mycket uppskattat.
Hos BMW Sverige får man noll hjälp. Man lär redan ha köpt bilen innan de orkar göra något.
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Jag mailade till Bmw Sverige och frågade om individual kulören på en svensk bil och fick först till svar att den hade färgkod 490. Efter att jag berättat för dem att det inte är en färgkod utan en utrustningskod som anger att det är individual färg så lyckades de plocka fram den rätta kulören. Tog cirka 2 veckor (de ursäktade sig dock att det hade tagit lite tid) för dem att få fram kulören. Så helt hopplöst verkar det inte vara att fråga Bmw Sverige.
Frågade även tidigare på individual datan på min egen bil och även där fick de till slut fram rätt information och mailade vad som såg ut att vara en skärmdump på individual manufaktur delarna.
Annars kan det vara en idé att maila Bmw Tyskland på tyska och fråga. Brukar få bra svar från dem när jag undrat något som Bmw Sverige inte haft kompetensen att svara på.
Antar att du redan hört med Jörgen om han har bilarna i sina listor?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Tack igelkotten. Jag kanske får höra med BMW DE istället då. Men det blir förstås inga mängder med bilar man kan fråga om. Tyska funkar bra som tur är.
Vet du någon adress man kan skriva till dem just om detta?

Jörgen har oftast specifika sökserier i sitt system, så finns inte allt. Men kanske kan höra med honom om det är några i listan som matchar det han har. Dock skickade jag en fråga om en annan sak till honom för några dagar sedan, så får vänta och se när han svarar på det först.
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Att höra med Bmw Tyskland verkar tyvärr vara en återvändsgränd. Provade precis och fick till svar ett formulär där man skulle fylla i ägarens medgivande etc antagligen pga GDPR.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jaha, då kan vi glömma det. Tack för att du kollade iaf igelkotten! Det där GDPR verkar ställa till mer problem för vanligt folk samtidigt som stora företag med utgivningsbevis kan publicera personuppgifter i enorma mängder och det är svårt att få bort om man inte gillar det de gör.

Får sätta hoppet till att Jörgen kanske har några stycken av de jag söker.
Eller att någon som jobbar på BMW ed kan kolla upp. Orkar ni bara göra en bil är det ändå mycket uppskattat!
PM går bra eller epost enligt ovan.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Fortfarande aktuellt.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
@HD91 - är det Du Nicolas ?? = det var ett tag sedan…
jag såg detta först nu / idag….. skicka mig ett mejl med 5 VIN
för att börja med…. (gamla mejl adressen gäller än) -
-
Du har INTE hittat någon som kan/vill hjälpa till med detta ??
Mycket sorgligt.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
@igelkotten -
ha, ha, ha men också något märkligt - den normala reaktionen är
= en hänvisning till ,din närmaste ,vänliga’ återförsäljaren….
= gör gärna ett nytt försök med BMW Sverige (OBS! EJ Bilia, Bavaria,
Förenade Bil osv.) BMW Sverige !!
= alla återförsäljare och även en del ,fria verkstäder’ som jobbar
med BMW bilar, KAN lämna de önskade uppgifterna -
VILL de inte = är det bara att säger så, utan att hitta på
en massa undanflykter………
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.