AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.084

Felkod på förladdningspump ABS/DSC BMW E39 2003

Jag har en E39 från 2003 som det finns en felkod på förladdningspumpen för ABS/ASC.
Tidigare renoverades ABS styrdonet,men nu finns felkod på pumpen ovan!
Har tidigare bytt eller låtit renovera ett flertal styrdon,och då har det antingen visats fel på antingen
ABS givare eller trycksensorfel.
Verkar som detta är ett ovanligt fel,men bilen har gått c:a 32000 mil så det kanske är dags för byte ??

Nyligen byttes längsgående bromsrör,och vid bytet luftades systemet med tryck,men inte med hjälp av dator för att lufta ur systemets magnetventiler ( som jag hört bör göras).
Har bytt bromsrör och luftat massvis av gånger på olika BMW bilar,och det har aldrig varit problem tidigare.

Tacksam för synpunkter om det är rekommenderat att lufta först,eller om pumpen bör bytas !!
Jag har fortfarande fråga gällande felet ovan! Det borde vara ngn mer än jag som har eller haft samma problem!
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag har haft två bilar med denna felkod och då var det faktiskt styrenheten som var sönder.

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Håller med Ola har haft felkod på pumpen på ett par E39 och fått skicka styrenheten på rep.
Att inte lufta med datorn är väldigt vanskligt ju nyare BMW är det i princip omöjligt om det kommit in luft i ABS en.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.