AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.289

K&N rengöringsprodukter

Vet någon var man kan köpa K&N rengöringsvätska och olja i Stockholmsområdet?

perry_ mason
Det enda du behöver köpa är Oljan ("special") Till rengöringen av filtret använder du dig av vanligt avfettningsmedel.....har använt denna metod under fem år nu.....funkar perfekt vet att det finns de som kommer att protestera mot detta.....varsågod & skölj

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Vad används oljan till?

/Edvard
BMW CS # 4503
Oljan hjälper till att filtrera luften. Utan oljan slinker tydligen en del partiklar igenom.

Men själva frågan var var man kan köpa produkterna.
Ingen som vet???
Ur
148
Urslund
528iA Touring 1999
Finns säkert fler ställen men jag har köpt till mc:n hos touringbutiken (mc butik).
Pris= 183kr för olja och rengörningsvätska.

Länk

"John Drake"
Finns hela kitet hos MotorNord...även bara oljan
Telnr 060-157400
art nr:99-5000 (Hela kitet) pris: 115:- K&N-Orig.

John Drake....
Visst brukar väl vi Stockholmare anklagas för att tycka att Stockholm = Sverige men MotorNord ligger väl ändå i Sundsvall :-) (se min ursprungliga fråga).

Touringbutiken var väl inte heller riktigt i Stockholmsområdet...

Nåja, verkar som om jag får skicka efter grejerna då om det inte ska gå och få tag i på dem här hemma (konstigt).
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
prova att ringa mc-firmorna i sthlm.....de flesta mc-firorna brukar ha det du letar efter....jag har iaf varit in på flera olika och köpt till min mc genom åren.......
OK, tack. Verkar som om Roffes Motordelar på Blekingegatan är K&N-återförsäljare på MC-sidan. Får väl kolla med dem då...
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Jag köpte K&N:s filterolja idag på Stockholms MC-varuhus på Norra stationsgatan, kostade 89kr för en sprayflaska(dom hade även K&N-rengöringsvätska mm).

Mvh Micke t/
328-96
520-92(till salu!)
B6 3,5-89
Tack för det tipset. Jag åkte till Roffes Motordelar jag men de hade överlåtit sin "över-disk-försäljning" till Raceway på Wollmar Yxkullsgatan och de stängde naturligtvis tidigt i går och har inte lördagsöppet på sommarhalvåret. Så det blev ingen filterrengöring den här helgen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.