AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.368

Trevligast färg BMW M5 F90

Lasse Karlsson
Kommer i närtid skaffa BMW M5 F90!. Har några objekt som kikar på, o har blivit lite ambivalent med avseende på färgen!?

Från början har det känts, som om jag skulle ha svart, grtafitgrå, eller Snapperrock blue. Men har nu också tittat på en Bluestone metallic, som också är en läcker kulör! Ja! får se , vad det blir!!

Vad tycker ni BMW entusiaster? Vilken färg, skulle ni välja på en BMW M5 F90?, eller för all del, kanske vilken BMW som helst? Föredrar ni kanske olika färgval i förhållande till vilken modell det rör sig om osv?

Vore kul att höra lite åsikter!

HA DET!

modolasse
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Lite olika på modeller men gillar San marino blå och hockenheim silver. Snackar vi klassiker tex e24/e28 är Polaris silver riktigt snyggt.

Dock aldrig fel med svart.

/J
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Läckraste lacken alla kategorier är "Pure Metal Silver", men den är ju otroligt svår att hitta på en begagnad vagn pga att den var/är ett "ohemult dyrt tillval".typ 80000kr extra!

Men det finns ju mer än 200 andra lackval att göra :)

Annars tycker jag att svart lack i valfri metallic skulle sitta fint på en M5 E90..

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

F90.

Mvh Janne.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Av de du nämnde tycker jag absolut Bluestone metallic.

Länk

Gillar inte alls Bluestone. Skulle själv välja bland Safirsvart, Donnington gray och M Brands Hatch Grey. Svart alltid tryggt när man ska sälja. Hade Donnongton på en X5M för några år sen och M Brands Hatch Grey ser läcker ut i konfig.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.