|
|
|
|---|---|
|
Har en F31 2017 M sport 320d xdrive. Originalratten har inga paddlar och raten har dessutom några fula märken. Har fått tag i en Msport ratt med paddlar som jag tänkte sätta in istället. Hur ser jag om den är förkopplad med vajer för paddlarna. Om inte var får man tag på en sådan elkabel mellan växelväljaren och ratten???? MVH Björn | |
|
För att få paddlar behövs sportautomaten. Knappast något man fixar med en sladd. Får trista vibbar när någon ”kommit över” en m-ratt. |
|
|
Vad är det för fel med M-sport rattar. Sen är det ju oxå så att min bil är utrustad med "sportautomaten" som du kallar det. Tycker du verkar väldigt negativ. Skärpning!!!! |
|
|
Tagga ner på attityden. Man kan inte ha sportautomaten utan paddlar. Har inget emot M-rattar däremot att vissa tycker det är helt ok att köpa billigt på Blocket utan att vet varifrån den har sitt ursprung. Det var mer en allmän kommentar och antar att du säkert har full koll på historiken |
|
|
Jag har full koll, då den är köpt hos Upplands bildemontering på en BMW f30 2017 års modell, så det har jag koll på. Men det var inte min fråga. Det jag frågade om bl.a var man kan få tag på elkabeln från växelvajern till ratten och sedan till paddlarna och vad det är för kabel. Den andra frågan gällde var man kan se om den är förprepparerad eller som det heter på engelska "prewired" Det var detta jag frågade om någon kände till och inget annat. Med Vänlig Hälsning Björn |
|
| Du behöver inte dra några kablar osv, bara montera sedan måste du koda in paddlarna så att det funkar. Exempelvis med e-sys | |
|
Tack, det var det jag undrade. Tack för hjälpen😃👍 |
|
|
Gäller det även om man har en steptronic växellåda? |
|
| Yes. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.