|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte an vattenpump ifrån AUTODOC. Testade att lufta systemet på bilen elektriskt den gick igång. Senare idag varnade bilen att den är överhettad trodde först att det var luft i systemet. Men ej fult vad det med. Testade att starta pumpen med hjälp av läge två tändning full gas i botten tio sek men pumpen bara tickar lite trött. Allvarligt är denna pump trasig som jag köpt? Orkar inte! | |
|
Vad var det för fabrikat på pumpen? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ridex | |
|
Ridex - deras billigaste budgetmärke... Tror tyvärr att det är pumpen som är kass! Vattenpumpar är sådant som man bör satsa på OEM-kvalitet som INA, Gates, SKF, Hella, Bosch etc... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Helt otroligt. Den gick ju i början. | |
|
Tack Johan! Nu har jag provat å testa att starta pumpen nedplockad men ändå kopplad kvar i sladden på bilen. Den bara tvekar går igång skakar lite. Nu till min fråga kan jag tets den kopplat till ett batteri bara så jag vet säkert att det är pumpen? Och hur kopplar jag den iså fall? |
|
|
Tyvärr är det nog inte så enkelt. Hade det bara varit två stift på anslutningen så hade det varit enkelt att koppla in 12V. Men pumpen hastighetsregleras med PWM. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Ok då vet jag. Få la beställa en till dåra! | |
|
Hej Nu har jag bytt pump och nu funkar det. Har kört bilen fått upp temp och håller temp än så länge. När kan man andas ut, att inget tagit skada? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.