|
|
|
|---|---|
|
Hej! Enligt allt jag har kunnat läsa mig till här på Autopower så verkar det som att min ljusmodul har låst sig (vänster baklus på luckan fungerar ej trots att lampan är hel). Bilen är en e91 2007. Jag känner mig dock lite osäker på att försöka fixa detta själv och jag har inte heller INPA. Visserligen borde jag väl skaffa mig INPA och lära mig det, men jag undrar om det finns någon från någonstans söder om Stockholm som skulle kunna tänka sig att göra ett försök och låsa upp min modul, för jag tyckte det kändes lite krångligt när jag läste instruktionen som någon hade länkat till? Mvh, Mikael | |
|
Du har mätt så att det inte är nån spänning fram? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Nja, jag har inte mätt, men lampan är hel, så om det var spänning fram borde den lysa. Jag kan ju dock mäta för säkerhets skull. |
|
|
Kabeln kan vara av vid gångjärnet, dålig kontakt i sockel, kontaktstycke, är ex på möjliga fel. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Hej, det är inte så krångligt att göra med rätt lathund. Vanligt fel på e9x e8x. Jag passade på att skriva ner detta punkt för punkt när jag hjälpte en mekonomen verkstad i våras med detta. Jag är tillbaka den 27/7 från semester om intresse finns för ett inpa kit. (och lathund) Men som Sverige säger, kan vara andra fel också. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Har varit iväg lite, men gav mig på det nu när jag kom hem och nu är problemet löst! Efter Sveriges inlägg här, så bestämde jag mig för att kolla igenom allt noga en extra gång och upptäckte då en aning oxid på lamphållaren, så jag skrapade och putsade på alla ställen som inte såg helt felfria ut och sköljde med kontaktspray och lät torka, sedan funkade det när jag satte ihop det. Bilen varnar dock för att det är en lampa som inte fungerar, men vad jag kan se så lyser alla, så nu fick något nytt att fundera över. Tusen tack för hjälpen!! /Mikael |
|
|
Kul att det löste sig! Och trevligt med återrapportering! Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.