AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
970

M550D Adaptivt M-Sport chassie , ett måste ?

Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Hej på er

Sitter och tittar på att äntra in i BMW familjen igen efter snedsprång i Volvo världen.

Tittar åt en M550D Touring eller eventuellt en M550i sedan.

Vad anser ni är ett "måste" i utrustningsväg ? Jag undrar om det adaptiva M-sort chassiet är ett "MÅSTE" på en sådan bil eller är det vanliga M-Sport chassiet tillräckligt komfortabelt ?

Mvh Henrik

Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Detta gäller alltså G30/31

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Antar att du tittar på begagnad? Har nog knappt sett en 550D eller 550i som inte har en rätt lång utrustningslista, så tror att dom flesta "måsten" är täckta vid inköp. :) Jag kan inte 550D så bra, men M550i har adaptivt chassi som standard. Sen har den ett tillval till i chassi, men då är det ännu mer lull med aktiva krängningshämmare och fyrhjulsstyrning. Tror inte det är ett måste, det vanliga adaptiva chassiet upplever jag som bra avstämt.

Stolar är personligt, men jag gillar komfortstolarna och tycker att nappa-lädret ger en annan känsla än standardlädret. Generellt, kolla efter en Innovation Edition eller en Ultimate Edition så har du en bra utrustningslista.

HUD är förresten ett måste för mig. :) Men tror nästan alla bilar har det faktiskt.
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
På svenska marknaden har modellen haft en riktigt bra kampanj på ultimate edition under många år som innebär att väldigt mycket utrustning ingår. De allra flesta svensksålda modellerna har därför detta paket och jag skulle råda dig att söka efter en sådan. Utrustning därutöver som är trevlig om än inget måste tycker jag är alcantara innertak (på sedanen). Det adaptiva M advanced chassit är inget måste. Komforten skiljer sig inte utan det är fyrhjulsstyrningen och krängningen i kurvorna som Wiberg skriver som är skillnaden.
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Tack för era svar och åsikter.

Jag kommer att ta hem en bil från Tyskland, vilket jag gjort de senaste 15 åren då utbudet och priserna är helt annorlunda än här hemma trots den svenska skit valutan.

Här är de 2 jag väljer mellan :

Länk

Länk

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Känns som vettig utrustning på båda när jag tittar snabbt, komfortstolar med nappa-läder, 4-zons klimat, HUD, H/K-stereo, adaptiv farthållare, panorama, ... Går ju alltid att hitta något litet kryss här och där, men du lär få med det viktiga. Ingen av dom har adaptiva dämpare om jag ser rätt (saknar Adaptive-läget på körlägesväljaren) och bara en av dom har parkeringsvärmare om jag läser rätt. Parkeringsvärmaren hade jag värderat högt, den funkar bra och höjer komforten rejält på vintern om man parkerar utomhus.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.