|
Sida 11 av 59
|
|
|---|---|
| Mossbo, vilken konfig på bilen blir det? | |
|
Specen; Utrustning, paket ZN6 Fully charged 248 Eluppvärmd ratt 322 Komfortöppning 3AC Dragkrok infällbar 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 4UR Ambient interior lighting 5AC Helljusassistent 5AZ BMW Laserlight 5DF Aktiv fartpilot med Stop&Go 5DN Parking Assistant Plus 6NX Ablage får Wireless Charging 6U3 BMW Live Cockpit Professional ZGI Innovation Utrustning, fabriksmonterad 3FP 19" Aerodynamisk L{ttmetallf{lg 860 M tv}f{rgad med mixade dimensioner 3MF M mörktonade lyktor/strålkastare 459 Sätesinställning elektrisk, med minne för förare 488 Svankstöd 48Z Bortfall elfunktioner passagerarstol 490 El. breddinställning främre ryggstöd 4GQ M specifika säkerhetsbälten 4U0 Galvanisk infattning för kontroller 5AL Active Protection 5AS Driving Assistant 688 Harman Kardon högtalarsystem 6DR BMW Drive Recorder 6S4 Svensk språkversion 7M9 M högglans Shadow Line med utökat innehåll Service och/eller reparationsavtal 7CG 1 års förlängd garanti upp till 20 000 mil 7UN Service Inclusive 4 year Utrustning, eftermonterad Tillbehör Laddning SE000001 Publik laddning: BMW Charging Card, laddkabel, Activeabonnemang och IONITY Plus EI0000E6 BMW Flexible Charger |
|
|
Den ser trevlig ut, Mossbo! Grattis! 1. Vilken färgkombo blev det? 2. Fick du någon indikation/spekulation på leveranstider? |
|
|
Vad kostar detta extra? Service och/eller reparationsavtal 7CG 1 års förlängd garanti upp till 20 000 mil |
|
|
Färg C31 M Portimao Blue Klädsel KGNL Alcantara / Sensatec kombination Svart med kontrastsöm i blått Kostnad för service avtal mm; Service och/eller reparationsavtal 7CG 1 års förlängd garanti upp till 20 000 mil 4 895 7UN Service Inclusive 4 year 6 240 Bra deal tyckte jag, en vanlig oljebyte kostar ju mera än 4 års på denna. |
|
| Leveranstid, svävande men jag gissar maj. Demos i februari. Jag har ingen panik alls så det passar fint, då hinner jag vänta på lite flera laddare också, det blir väl utmaningen när man reser mycket. | |
|
Låter dunder. Jag är i samma sits, ingen brådska att få bilen. Bara den är bra. Kul att du kostade på dig den fina, dyra lacken. Kommer bli supernice! |
|
|
Nu har det varit tyst här ett tag. Inga nya beställningar eller spekulationer? Jag väntar otåligt på "reviews" på tuben, speciellt av kanalen Carwow. |
|
| Embargot släpps 13 oktober | |
| Ah, spännande! Så länge har jag plöjt 440i-reviews och de har enbart varit positiva. | |
|
Kommer M50 drabbas av detta, tror ni? Länk |
|
| Vore rätt skönt samtidigt. Lika för alla. | |
| @Verdi perfekt i en kommunistisk stat, lika för alla. Om de gör samma med bidragen och skattesatsen är jag också för systemet :). | |
|
Hastighetsbegränsningarna är redan lika för alla och det har ingenting med kommunism att göra. I ett tidigare inlägg skrev jag vad jag tyckte om folk som redan har "allt" men som ändå inte är nöjda. Tog bort det då det här inte är ett forum för politik. |
|
|
nu kommer testen |
|
|
Tittat på tre redan. Denna stack ut: ”bättre än Model 3” |
|
|
Ja det är klart den är bättre på en del sätt och sämre på andra jämfört med Model 3. Model 3 Performance Vikt: 1847 kg. 0-100: 3,3 sekunder Räckvidd: 567 km WLTP Max laddhastighet: 250 kW Pris: 620 000:- (efter att bonusen dragits av) Model 3 Long Range med performance boost Vikt: 1847 kg. 0-100: 4,1 sekunder Räckvidd: 614 km WLTP Max laddhastighet: 250 kW Pris: 570 000:- (efter att bonusen dragits av) i4 M50: Vikt: 2215 kg. 0-100: 3,9 sekunder. Räckvidd: 504 km WLTP med 18" fälgarna. (422 km med 20" som Teslan har std) Max laddhastighet 200 kW Pris: ~750' inkl rimlig utrustningsnivå och rabatt. Ingen miljöbonus. Dock faller Model 3 bort för många då den är lite bullrig, stolar nästan utan sidostöd, sedan-lucka, knepig interiör, dålig regnsensor... Till Teslans fördelar är att man får den fullutrustad redan vid grundpriset, förutom dragkrok. Vit pärlemolack, svart konstskinn, adaptiv farthållare med lane assist, backkamera, bra stereo, komfort access osv osv ingår. Lägger man till det här med laddnätverk så blir det ännu knepigare. Beror alldeles på vilket körmönster man har. Ska man värdera möjligheten att åka på långa road trips utan större besvär eller ska man värdera komfort och känsla till vardags? |
|
|
Jaha, har plöjt lite videos på tuben. Överlag mest positivt bortsett Oprecis styrning Ifrågesatt räckvidd Idrive8 I övrigt en driver car som är klart värd pengarna. Jag tyckte Mat på Carwow var ganska kritisk (vilket är hans jobb). Trodde dock han skulle gilla den mer, och jämföra mer med M3/M4. Tomas på Autogefuhl var också bra, ganska nyanserad. Jag ångrar mig ännu inte att välja M50 framför Tesla Model 3. |
|
| Intressant att BMWn måste släpa på mer än 350kg än Tesla. Vem vill ha ett piano eller biljardbord i ryggsäcken? Viktskillnaden kan väl omöjligen bara bero på ljudisolering och ”byggkvalitet”? Har Teslan bättre (smartare) batterier än BMWn eller vad beror den stora skillnaden på egentligen? | |
| i4:an är inte en elbilskonstruktion i grunden. Antar att det sitter en massa stål på fel ställen osv. Infästningar och förstärkningar? Dessutom är det en hel del aluminium även i Model 3. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.