|
|
|
|---|---|
|
Jag kanske inte är där riktigt än men förr eller senare ska jag byta min m2:à mot något annat. Frågan är vad? Vad finns det för bilar som har bättre körkänsla och är roligare än en M2:a? Pris under 600k. Är en 997.2 så bra som vissa påstår eller är de bara Porsche fanboys? Skulle vilja ha en 991.1 S men de är lite för dyra. Har funderat på en GT-R men är inte säker på om den verkligen är roligare än nuvarande bil. Har funderat också på en RS4 b8, inte för att det egentligen är en bättre bil men man ska ju ha ägt en n/à V8 nån gång. Vad har ni för tips på bilar som är ett steg upp mot en M2:a? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Vad för typ av bil är du ute efter? Verkar lite spretigt. |
| I4M50 | |
|
Spelar inte så stor roll vad det är för typ av bil, ska ju naturligtvis vara hyfsat snabb och ”speciell” med bra motorljud så inga bilar med 4-cyl. bör kunna överleva några varv på bana utan att dö eller understyra av banan. Ska ha 4 sittplatser men de bakre behöver bara duga åt 2 barn. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jag tycker att du har en fantastisk bil sett till priset, väldigt bra allround. Hade jag letat efter en ersättare för max 600K hade jag kollat på en M3/M4 eller en Porsche 996 Turbo/997 Carrera S. |
|
Tja...en M2 Competition ? En otroligt körglad bil, ett litet strå(eller två strån) vassare än din nuvarande vagn. Porsche?...Jo, det finns ju Porschar som går bättre och känns bättre såklart... Men om det blir roligare(om det nu var ett av kriterierna) vete väl f-n :) Mvh Janne. |
|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
981 Boxster S eller Cayman S med sportavgassystem om du kan avvara baksätet. Bör du hitta för runt 500k beroende på mil. Hittar du en manuell bil så lär den dessutom ha stor potential att öka i värde då de är rejält ovanliga (34 av 197 är manuella i Sverige). Enda nackdelen med manuell är att utväxlingen är oändligt lång med en andra växel som går till 140.. |
|
Porsche 996/997 kommer nog kännas lite gammal om du är van vid M2. Baksätet i 911 skall ses som ett nödsäte, funkar för barn på kortare turer som precis vuxit ur barnstolen, men inte mer än så. Boxster/Cayman 981 GTS klår väl M2 både vad gäller ljud och körglädje och blor mitt förslag. Ta Cayennen när ungarna skall med :-) |
|
|
996 turbo! Tillräckligt modern för att inte bita skallen av dig i böjarna, stabil med fyrkrafs. Jacka upp stereon till pekskärm så känns bilen mycket fräschare inuti. Och sannolikt ett köp som kommer att ge ränta på investeringen :) mvh Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.