|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har installerat min subwoofer i mitt nyförvärv. Men är långt ifrån nöjd med resultatet. Kanske har jag kopplat helt galet? Hur har ni gjort? Tips på andra lösningar? Så här har jag gjort: * Subwoofer går in till ett GAS steg. * RCA-kablage draget från steget går in till en omvandlare * omvandlarens högnivåkablage har jag kopplat på högtalarna i hatthyllan. Efter en kik på Youtube så verkar fler har gjort på samma sätt men med ett bra mycket bättre resultat. Börjar fundera på om det kan vara omvandlaren som är felet? Omvandlaren jag har är: Länk Tacksam för svar! | |
|
På vilket sätt inte nöjd? Vilket ljudsystem? Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Tycker att subwoofern blir väldigt dov och inte alls lika ren som den var i min andra bil. Dock så vart RCA-kablaget skarvat till en högtalare I den bilen, utan hade en egen ingång i dennes eftermarknadsstereo. Har ett Logic 7 system i min BMW. |
|
|
Gör om och rätt. Koppla steget till basarna under framstolarna (vid steget). Sedan och sub är inte alltid lyckat då bagageutrymmet är vältätat på BMW. |
|
| Misstänkte detta. Vet du vilken färg det är på dem? Tänker om man kan skarva på dem i trunken? | |
|
Du får leta upp ett elschema på nätet, WDS. De är de 4 kraftigaste kablarna från steget förutom plus (röd) och minus (brun). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.