|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tänkte kolla ifall någon här har någon aning om vad problemet med panoramataket på min E61 kan vara. Har då som sagt en felkod som säger "sliding sunroof anti-trap function" och med detta så kan jag då inte öppna luckan. Det som funkar på den är funktionen var jag kan lägga luckorna på lut, utöver detta så fungerar också "reset-funktionen" var soltaket går igenom alla öppna lägen, men när väl processen är klar så kan jag ändå inte öppna luckorna. Alla idéer och förslag välkomnas varmt då jag ändå inte tar mig någonvart på egen hand... Tack på förhand! /William | |
|
Troligen finns det en list med klämskydd i, dvs listen ändrar resistans när man klämmer ihop den och det kollas av datorn. Är det något fel tillåter den troligen inte att det fungerar längre utan spärrar funktionen så inte någon klämmer sig. Jag skulle börja med att kolla elschema efter en list som denna och se om det finns info om var kontakten till den gömmer sig. Där borde man kunna mäta på den. På min e38 hade någon tidigare förmåga kopplat ur klämlisten runt höger bakruta och därför gick det inte att köra upp rutan automatiskt utan man fick trycka på knappen hela tiden. Löste sig väldigt enkelt när jag såg den lösa kontakten :) // Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.