|
|
|
|---|---|
|
Jag råkade ut för ett inbrottsförsök i min 525:a förra veckan. De hade gjort ett hål i plåten under handtaget på förarsidan, ca 20x20mm, så att de kunde komma åt låsmekanismen. Det blev lite bucklor och repor på andra delar av dörren också. Jag tror de blev ivägskrämda av larmet som tur var, för inget saknades i bilen. Nu undrar jag tre saker: * Jag skulle vilja byta hela dörren. Är det troligt att försäkringsbolaget går med på det, eller tycker de att det räcker med att laga hålet? * Oavsett om dörren byts eller inte kommer det att behövas lite ny lack. Bilen är mörkröd/brun, omlackad för två-tre år sedan (jag har färgkoden). Kan man räkna med att en omlackering blir så gott som osynlig, eller kommer jag att få åka omkring med en originell tvåtonslack i framtiden? * Var hittar man en bra plåt- & lackverkstad inom 10-15 mils radie från Stockholm? Jag såg ett äldre inlägg som rekommenderade Blombergs på Lidingö. Andra tips? /G. | |
|
Blombergs är bra, Bil&Motorteknik Huddinge 7110687, Bellevue bil i Järfälla är också bra. Asken |
|
|
Chevron vid lindhagensplan är duktiga oxå... /Bimmerman |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hur din lack blir är helt beronde på hur skicklig lackeraren är att blanda färgen och konstnärstalangen att hålla i sprutan.Är han duktig syns ingen skillnad,annat än att den är blankare och saknar tvättrepor. MVH Hasso Länk |
|
fick huven utbytt på min E46:a samt omlack för ca 1 vecka sedan, iof titansilver metallic, men den blv så bra som ja förvänta mig, och mina krav e allt annat än små, inga dammkorn, rinningar, eller andra skiftningar. Så ja tycker inte du ska acceptera någon miss du heller, skicka hellre tillbaka bilen tills du blir nöjd. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
Hörde att Marek på Blombergs har blivit sjuk och kommer inte tillbaka förrän i januari... Synd på Stockholms trevligaste och proffsigaste plåtis.. Jag får leva med min fula buckla ett tag till... /K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.