|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Aldrig haft en BMW tidigare men är sugen på en e61 till familjen. Diesel är inte så intressant för skatten är så dyr. Vill gärna ha med lite klös så en 530 hade varit fint. Men hittade precis en 545 för bara 50000kr i västra Gbg. Men vågar man ha den motor? Den har gått 25000mil. Bränsle kostnad bryr jag mig inte om. Men vill inte få en motor som strular mycket och är dyr. Tacksam för tips o råd | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Var det den gröna 545i Touring med manuell låda du var intresserad av? Såg att den var såld redan. Motorerna i sig är väl bra, det de lider av är läckande vattenrör mellan cylinderbankarna och slitna ventiltätningar (inte så dyrt om man gör det själv men mycket jobb). I övrigt ska motorerna vara tillförlitliga. |
| Ja Westersund det var den. Såldes på en dag. Hört det om motorerna men är det bytt redan så kan man kanske slippa oroa sig. Annars verkar som trevliga. Dieselknatter känns lite tråkigt och man måste ha en Lci för att skatten ska vara vettig. Svåra bilar att hitta. Dom sälja fort om dom har lite motor | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Misstänkte att det var den, väldigt bra pris. Inget fel på motorkonstruktionen alls bortsett från de 2 nämnda sakerna, dom verkar kunna rulla måååånga mil. |
| Tack för svar. Låter som en spännande motor och ett härligt ljud säger jag inte nej till. Därför som jag inte vill ha en diesel. Men dom finns det tyvärr mest av. Svårt att hitta 530 till ok pris | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.