|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kom överens om pris mm på M2C jag hungrat efter men sen kollade jag servicehistoriken bara för att... Givetvis var senaste servicen orange.. Ej servad förra året.... Less man blir. |
|
| Märkligt att slarva med det på en så pass ny bil | |
|
Ja jessus. Ska kolla upp varför den är orange. |
|
| Hur och var får man reda på att en service är orange? | |
|
Vanligast är om körsträckan eller tiden är överskriden med mer än 10%... Det kan bli problem om något händer - BMW kommer att neka good-will om det gäller komponenter som kan relateras till försenad service. (det var svaret när jag frågade BMW:s kundservice när jag kikade på olika F31:or som inte sällan hade orange servicepunkt i historiken) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jo stämmer, det är tiden som är överskriden, service 1 och 2 är gröna. Detta fick jag till svar av en en mekaniker som jobbat på Bmw runt 10 år. "Orange är inget problem, även röd ok vissa gånger. Tid över service brukar man inte se så hårt på det är värre och köra flera mil över. Sen är godwill aldrig något man är garanterad, men oftast kan man få rätt mycket året efter nybilsgarantin gått ut." Men visst, BMW kan neka good-will om det gäller komponenter som kan relateras till försenad service. Nybilsgaranti 2år och vagn 3år. /J |
|
|
Blixten: Bara kolla serviceboken. Blev ingen affär på den. Var 6 månader sent oljebyte. Fortsätter leta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.