AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
505

Svår Startad 535 -88, Hjälp.

PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Min 535 -88 är ofta seg att starta, man får oftas vrida på nycklen två-tre gånger innan motorn starta. Den starta ju alltid efter några gånger men det är jäkligt irriterande.

Nån som vet vad det kan vad det kan vara.
Tacksam för hjälp.
perry_ mason
Kan ev, tyda på slitna spridare....de flesta Bmw är
dessutom lite svårstartade...du får leva med det...

Hej! jag hade en 520-88 en gång i tiden och den var
också svårstartad,hade in den på bmw flera gånger
för det men dom kom ej någon vart så jag fick leva med det.Det verkar vara 88-89 årsmodell som hade det felet. Roger..
"John Drake"
Ett tips Det är bättre att du låter den mala tills den startar.....flera startförsök kan ev, dränka katalysatorn med bränsle= Har du otur så kan katalysatorn förstöras= "mkt Dyrt"

John Drake....
Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
En lite mer utförlig felbeskrivning med så mycket detaljer som möjligt kanske kan hjälpa oss att hjälpa dig. Startar den tillexempel om du bara gör ett långt startförsök eller måste du bryta och börja om två tre gånger för att den ska starta? Är det lika om den är kall eller varm? O.s.v.

//Kalle
528i -86
...åsså då frågan alla borde ställa sig innan de postar såna här saker: är den servad???

Problemet låter som t.ex. tändstift, -kablar, -spole.

Min 535 -88 startade hur lätt som helst, svårstartat är inget man ska behöva "leva med"!
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Hej igen,

Jag ska ge en lite mer utförlig beskrivning,

Man kan säga att ungefär 2 av 3 gånger så starta den inte på första även hur mycket jag än låter den mala. Dom gånger den starta direkt är när man precis har stängt av motorn och starta den igen, Den är också väldigt seg startad när det är mindre än 10 liter kvar i tanken.

Det lär inte vara startmotorn som är nåt fel på för den snurra bra. Inte heller nåt med bensinen heller för bilen blir nästan sur.

Det vore ju tråkigt om man skulle behöva leva med det visserligen vet jag att gamla e34:or är lite sega men inte alls som denna.

Tacksam för all hjälp jag kan få. //PP
Kan vara lambdasonden eller nån annan sensor som ger fel signaler till insprutningen så att motorn får för mager/fet blandning.

-ridern-

525i 1990 24V
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.