|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Premium selection garantin borde ju absolut täcka en ny länkarm samt arbetskostnad för montering. Om det även behövs nya bromsskivor borde du få dem och monteringen till ett kraftigt rabatterat pris. -Om nu premium selection garantin har någon form av värde för kunden och inte endast för bilsäljaren. |
|
|
@henrik Bogren: Har du protokollet från 360 check och vad var skivorna uppmätta till vid köptillfället? Var de på gränsen redan då är det kanske en mindre överraskning att de nu blivit skeva? Sen kan noteringarna från protokollen vara en sanning med modifikation. Jag fick mina belägg bytta på PS då de visade sig vara mindre än noterat. Fick upp i iDriven efter ett par hundra mils körning att det var dags att byta. I protokollet stod 40% kvar, dvs OK, men i verkligheten var de en bra bit under. Är det konstaterat att skivorna är skeva, dvs är de uppmätta, eller är det ett antagande från verkstaden baserat på vibrationer? Precis som någon skrev tidigare kan ju problemet ligga i den dåliga bussningen? |
|
|
Det är som sagt mycket ovanligt att skivorna slår sig - trots att "alla" säger det så fort det blir vibrationer vid bromsning. Oftast ligger problemen i slitna bussningar/bärarmar och liknande. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
// till denna tråd i senaste Classic motor, tema 80-tal. 2:a ägaren till en SAAB 9000 -88 köpte bilen hos ÅF två år gammal. Med begagnatgarantikampanj från SAAB där fel åtgärdas mot en självrisk på 500 kr. Bilen hade flera fel där läckande vattenpump var det mest uppenbara. ÅF vägrade och det slutade med Motormännen/M-test och att SAAB följde upp det med att skicka servicetekniker till Vimmerby. Serviceteknikern läxade därefter upp lokala ÅF och det började bytas delar: Kamkedja/sträckare/vattenpump, dörrar x4, oljeläckage, tryckreduceringsventil bränsle. Kostnad för ägaren till slut blev självrisk x3 (och massor med tid). På en två år gammal (4100 mil) bil. Var det så illa med SAAB på den tiden eller bara ett måndagsex? Om BMW PS och bromsarna: Verkstäder brukar vara extremt proaktiva på att försöka byta ut bromsdelar. Hur kan en ÅF sälja en bil med PS där bromsarna uppenbarligen behövde åtgärdas då de dömdes ut efter 10 mån? |
|
|
Har reagerat på att premium selection bilar hos handlarna idag har uppenbara fel och inte är bättre än andra. När jag köpte min med ps garanti satt det nya bromsar på vid leverans då de gamla inte uppfyllde måttet. Vidare var allt genomgånget och huv och främre stötfångaren omlackad p g a stenskott. Vill ÅF ha mer betalt bör man få något för det! |
|
| Stark Industries, men man får väl ändå en dekal på bilen där det står premium Selection... (Obs, ironi) | |
|
Dekaltrim måste hanteras med respekt. Ett M-märke på alla bilar och PS så är kunden nöjd? |
|
|
Holmgrens har en i3-kampanj riktad mot privatpersoner, vilket jag blev uppmärksammad på av en son. Bläddrande efter Holmgrens nuvarande hemvist (lämnat Göteborg) ledde till den här sidan: (scrolla ner en bit) : Länk "Nästan ny bil. BMW Premium Selection". Gött att de lämnat Göteborg, åtminstone... /Lennart |
|
|
En 2013 kallar Holmgrens för Premium Selection (gränsen ska vara 5 år). Hela begreppet verkar vara helt urvattnat. |
|
|
Köpte en PS bil och i mitt fall var det värt den lilla extra kostnad den innebar jämfört med att köpa likvärdig bil hos oberoende handlare. Visserligen hade jag väl kunnat göra ett försäkringsärende och bara betalat självrisk men det var smidigt att bara lämna in bilen på åtgärd. Hade problem med att ratten inte återgick till mittläget vilket gjorde att bilen kändes lite vinglig att köra och dessutom blev den lite tungstyrd. Det slutade med att de bytte hela styrväxeln till det facila priset av drygt 38000 men jag stod skadeslös. Dessutom hade vi lånebil under tiden den stod inne på verkstad. Att felet inte borde uppstått alls är en annan sak. |
|
| Bra för dig att du slapp kostnaden! 38 000 kr för byte av styrväxel... Man förvånas ju inte över att nästan nya bilar skrotas pga att dom blir för dyra att reparera vid mindre krockar. Man kan undra när dessa skenande fantasipriser för delar och reparation kommer att nå vägs ände. | |
|
Hutlösa priser. Man undrar ju vad såna här jobb egentligen kostar för verkstaden/tillverkaren? Som i detta garantiärende när det jobbet skulle kosta 38k ut till kund, vad låg den interna fakturan på så att säga. Vore intressant och se. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.