|
|
|
|---|---|
| Slutrören på mitt avgassystem är fula , skulle gärna ha kromade , går det att byta och var får man tag i såna?? | |
|
Det går jättebra att putsa upp dem med stålull och autosol.....Då blir de ganska snygga faktiskt... Izzy |
|
| Har provat med autosol och stålull men tycker inte att dom blir fina , vill ha kromade , hur sitter dom fast?? och vilken rördia är det?? | |
|
Finns att köpa hos BMW som extrautrustning. De träs på och låses fast med en skruv undertill. Monteras på någon minut eller så... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Nu har jag fått tag i två kromade , men hur får jag bort dom gamla?? Det finns ingen skruv att lossa och de verkar vara pressade på på nåt vis. Nån som vet hur man får loss dom utan att förstöra allt för mycket. | |
|
Vissa slutrör hos BMW är bara "dittryckta" och sitter med klämkraft då man profilerat plåten de är gjorda av - så metoden borde vara att dra dem rakt bakåt....MEN de lär kärva av smuts som bränt fast under alla år. Så kanske kan det behövas våld i form av plåtsax, metallsåg eller liknande. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.