AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
1.806

Sidospeglar infällbara

Hur kan man veta om sidospeglarna har funktion att fällas in vid låsning? Jag har ingen särskild knapp vid justering av sidospeglarna. Kan man på något sätt se det i inställningarna via BMW idrive/ displayen?

Är det något som ska ingå i Comfort paketet? Har inte hittat något via BMW vin, eller finns det en särskild kod för den utrustningen?
Standard på årets modell. Jag har knapp vid spegelreglagen och inställning i iD7 om de skall fällas in eller ej när jag låser.
Min är årsmodell 2015. Har ej hittat något i idriven under låsning. Antar att det då inte sitter någon mekanisk motor i mina sidospeglar då.
ha
734
haack
X3 30d -18

Har du elinfällbara så finns det en knapp för det på knappsatsen (bredvid knappen för att välja höger/vänster spegelinställning)
Oftast har bilen elinfällbara speglar om den även har elstolar.

Man kan ganska lätt eftermontera elinfällbara speglar om man vill. Behöver ett par nya speglar och en knappsats.
Koppla om 3 kablar och lite kodning.

Mvh

www.facebook.com/bimmerkodning
Okej. Har faktiskt elstolar men tyvärr inte knappen på dörrpanelen. Bilen är duktigt utrustad så lite märkligt kan jag tycka att man valde bort just detta som tillval.
Klarar mig utan men klart att det hade varit trevligt om det fanns.
ha
734
haack
X3 30d -18

Carlsson77: Hyffsat ovanligt faktiskt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.