|
|
|
|---|---|
|
Jo, tänkte göra ett extra olje byte på motorn! Brukar ju finnas fina videos på allt sådant på tuben. Men Inte för 420d. Är det något man ska tänka på eller är det bara att köra på som vanligt. Verkstaden som brukar byta debiterar 1,5 timmar så något jobbigare än vanligt är det nog? Mvh | |
|
Enklast är att suga ur oljan via oljestickans rör! Under tiden som pumpen jobbar (kör motorn varm först så oljan blir lite mer lättflytande) så lossar du ljuddämparkåpan över motorn och lossar locket till oljefilterhuset och byter oljefiltret. Om pumpen jobbar någorlunda snabbt tar det definitivt inte 1,5 timmar! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Men, finns det verkligen sticka på en 420d 2015? | |
|
Jag lever i den uppfattningen i alla fall... Länk Men den kanske sitter lite dold. Kolla i instruktionsboken! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...om du har B47; Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vad bra😁😁 Ska kika på det! Får köpa en pump på Biltemas isf. |
|
|
Jag kör med en jag köpte på Jula - har funkat bra genom åren. Men det tar tid om oljan är kall... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Biltemas pump för 699 är faktiskt kanon.Tömde mitt tråg på 3 min när oljan var varm | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.