|
|
|
|---|---|
|
Tjena Autopower/ E39 experter. Jag och farsan luftade bmwn på detta sätt! Det funkade bra kom värme som det skulle och dagen efter också! Nu dock för att det ska komma värme så behöver jag varva/ gasa rätt krafitgt då kommer värme när den är på 32 grader! Behöver jag lufta den på samma sätt igen då eller hur bör jag göra? Sen till min andra fråga ibland så dör bilen på tomgång och rycker. Och svarar segt på gasen om man gör kickdown exempelvis så känns den orkeslös i någon/några sekunder innan den reagerar. Kan det vara lmm som behöver bytas eller vad kan det vara? All hjälp uppskattas/ Kevin | |
|
Kylsystemet, kolla upp om bilen har den extra eldrivna vattenpumpen i närheten av värmeventilerna. Är den paj så kan det bli dålig värme. Trött i maskin, kolla felkoder och kanske tändstift. Lite vakuumläckor och/eller sliten vanos är ju inte ovanligt på dessas vagnar efter 25 år. // Magnus |
|
|
Hej, Om kylsystemet fortfarande är fullt (vid *kall* motor!), är det kanske så som Magnus skriver. Själva värmeventilerna kan också bråka, gå sönder eller kärva. När det gäller motorgången, finns det många varianter av fel. Använd sökfunktionen [Sök inlägg] högst upp och skriv in något lämpligt (läs instruktionen först, kanske). Jag provade "Tvekar" och fick fram många trådar, bl a den här: Länk /Lennart |
|
| Okej tack så mycket för era svar! / Kevin | |
|
Kan vara impellern som släppt från axeln på vattenpumpen - ganska vanligt! Hur långt har bilen rullat och när byttes pumpen senast? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hej Johan! Okej bilen har gått strax över 19tusen mil. Ingen aning när den byttes senast var en äldre gubbe som hade den innan som pedantskött bilen// Kevin | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.