AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
527

E39 har jag haft inbrott ? vad är detta för clips

ge
61
geextah
Bmw 540i
Håller kanske på och bli tokig när det kommer till bilen men läs själva och avgör sedan vad det kan vara som spökar.

Parkerar alltid min BMW i garaget (ett flerbilsgarage) och har precis varit på verkstan och kör hem bilen igen. Parkerar i garaget efter lite halv busig körning hem för en gångs skull. Går runt bilen och ser så ingenting är "öppet" eller ser konstigt ut såsom bulor eller stenskott och ser vad jag minns noga runt rattområdet då ratten är helt ny efter dagen.

När jag och tjejen går ner i garaget påväg hem från midsommar firandet så hittar jag direkt den här liggandes perfekt på "kullen" framför ratten Länk

Går runt bilen en gång för att stanna vid bakdörren på höger sida. Då är rutan nere cirka 4cm så att rutan är i kant kant med gummilisten på överkanten av bilens entré.

Försökt kolla i taket om något kan ha ramlat ner eller vad plastbiten kommer ifrån utan att listat ut mer än att det stog typ 60 10757 på plastbiten.

bättre bild här :
Länk
Länk

Vi gick båda två runt bilen och framifrån så går det inte att missa att det ligger en plastbit som på första bilden. Nojar jag eller har någon en rimlig förklaring på hur plastbiten kan ha kommit dit helt perfekt på center delen av kullen framför ratten efter att jag har parkerat och gått därifrån. Kan den ha ramlat ner när man stänger dom relativt tunga dörrarna? men det finns inget plastigt likt det där i solskydden som jag förövrigt använder varje gång jag är ute och kör när det är sol.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.