AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.200

Fråga om inställning för återcirkulation

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Hej, här kommer en s.k noobsfråga :)
Vi har en Peugeot 3008 i familjen. Knappen för återcirkulation pryds av två lägen, där varje läge har tre pilar i en ring. I ena bilden av pilarna finns ett A. Vilken är då inställningen för återcirkulation, den med eller utan ett A?

MVH
Robert
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Svaret finns ju såklart att finna i bilens instruktionsbok.

Men den har troligtvis blivit stulen (det stjäls stora mängder instruktionsböcker), annars skulle du redan haft svaret på frågan.

Men den där lösningen är identiskt med vad jag har i min BMW E87 120i (då den har option S534 dvs automatic air conditioning och där ingår AUC - Automatische Umluft Control - dvs automatic air recirculation).

Knappen för återcirkulation har två lägen, en med "tre pilar i en ring" och en med "tre pilar i en ring med ett A i mitten".

Läge "tre pilar i en ring" betyder forcerad återcirkulation, det vill säga att återcirkulationen är påslagen tills du stänger av det.

Läge "tre pilar i en ring med ett A i mitten" är automaiskt inkoppling av återcirkulation. Min instruktionsbok skriver "En sensor identifierar skadliga ämnen i luften. Systemet spärrar vid behov frisklufttillförseln och luften cirkulerar i kupén. Så snart föroreningskoncentrationen i luften har sjunkit tillräckligt, kopplar systemet automatiskt åter om till frisklufttillförsel".

För att vara pedantiskt så har knappen nog tre lägen, det tredje är när inget av ovanstående två lägen är valda vilket betyder att återcirkulationen är helt avslaget.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Tack för svar :) Nej, det gick inte att utläsa ur instruktionsboken, jag lovar.

MVH
Robert
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.