|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Har ett problem med min BMW 320xd, den är byggd 2014, automat, 4wd och diesel. Det har dykt upp ett ljud, bäst beskriver som typ i ungdomen när man satte ett kort i ekarna på cykeln. Det började ganska milt och sen blivit värre ganska snabbt, det hörs ganska tydligt nu efter bara max 100 mil. Ju fortare man kör, ju fortare låter det. Det låter tydligast om jag bromsar från typ 60-70. Kanske hörs mindre i högre hastigheter för att det dränks av andra ljud, men osäker. Det låter även i lägre hastigheter när den motorbromsar utan vanliga bromsen, kanske runt 10kmh. Och innan bilen stannar helt slutar det låta, verkar sluta låta när automaten slutar motorbromsar och börjar driva på lite. Jag och mekaniker har lyssnat och tagit av hjul samt kollat på bromsarna visuellt utan något konstigt. Tror att ljudet kommer från bak, svårt att avgöra men tror det. Svårt att säga om det är höger eller vänster sida, kanske mitten. Det känns inget i bilen eller bromspedalen, så gissar att det inte har något med bromsarna att göra. Borde vara något med drivningen, typ kardan, slutväxel, drivaxlar? Hoppas inte det är något med motor/växellåda :( Några förslag från er mer erfarna? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.