AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.393

Varför kör du BMW?

Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Med betoning på KÖR (inte åker).

- Körglädje

- Bakhjulsdrift

- Rak sugsexa

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
+ Fyrhjulsdrift med bakhjulskänsla
+ Fysiska inmatningsreglage (pekskärmen kan vara _bara_ skärm)
+ Redig rak 6:a (men mycket snålare än min förra kompressormatade V6:a)
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Hög lägstanivå på det mesta, därmed sagt att de inte är bäst på nått.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hmm...ja säg det :)

Det började för mig på åttiotalet och har inte slutat än..
Körglädje och kvalitet startades min BMW väg på...

Nu vet jag väl inte, jag "fastnade" för BMW för så länge sedan att jag har glömt hur man slutar ;)

Mvh Janne.
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Ville prova något annat än Volvo som jag tidigare har haft (760, 850 Turbo). Dessutom tyckte jag i början av 00-talet att Volvos ergonomi började försämras avsevärt. Plus att BMW kunde erbjuda kraftigare dieselmotorer. Ångrar inte att jag lämnade Volvo.

Vänligen Näckrosen.

I rather go ponding
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
köpte 'av misstag' en 320i e30 för länge sedan och fastnade direkt för det som är skälet till att man fortsätter:

känslan med bakhjulsdrivet

helst sexa

bra väghållning (e30 var förrädisk på vintern...)

men framförallt körkänslan, den som många har så svårt att definiera

Gillar automat och diesel som jag kört mycket senaste åren, men längtar tillbaka till rak sugsexa och manuell

ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Genomtänkta lösningar, körglädje några snäpp över konkurrenterna och väldigt stort kunnande bland entusiaster. Helheten känns bäst sen finns det såklart vissa saker som andra tillverkare gör bättre.
Inne på min 5e och svårt att byta märke.

Körglädje, fortfarande väldigt roligt att köra F34an efter över 3 år och 5000 mil. Snygg och tuff bil, bra ägandekostnader. Pålitlig verkstad som jag aldrig känt mig lurad av.

Funkar både som familjekärra med två kids i baksätet ena dagen och en snygg donna i framsätet andra dagen.

Leker med tanken på att prova en Alfa ibland.. men nä..
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Hade precis landat mitt första jobb efter högskolan och fixat en snygg lya och när jag fick en parkering tilldelad till mig 2011 så stod valet mellan Audi A3, BMW 1-serie (E87) eller Volvo C30. Just då hade BMW kampanj på 116d så det blev en provtur och efter provturen så var jag fast slog jag till på en fabriksny alpinvit 116d MT med xenon (se profilbild).
Sen när jag fick flickvän (sedermera fru) så blev det uppenbart att "ettan" var lite i minsta laget så det blev en lätt begagnad F31 320d touring AT.
När barn nr1 kom så blev det dags för uppgradering till en F11 520d Touring AT. När det blev dags att skippa barnvagnen (trodde vi) så slog vi till på vår nuvarande G30 530e sedan AT, bara för att några månader senare se barn nr2 komma. Dock så fungerar det bra, bara man har en bra (och kompakt) barnvagn.

Så man kan säga att BMW har följt mig genom livet, som många innan mig säger, körglädje och hög lägsta nivå på saker och ting gör det svårt att byta till annat märke. Har en Mini Cooper Clubman som andra bil men önskar att det stod BMW i fronten på den allt som oftast (även om den bygger på samma platform).

/P-O
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Efter 5 st 3 serie under ca 20 år, alla med rak sexa och manuell, blev det en fyra med automat, 328i f31. Visserligen den både starkaste o snabbaste bmw jag haft. Men känslan fanns inte längre kvar. Så den såldes till förmån för en Golf Alltrack som är en utmärkt bil på många sätt, inte minst billigare… Körde denna i ca 2 år. Under dessa år har suget efter bmw återkommit. Och med suget även insikten att känslan i bmw, trots avsaknad av sexa och manuell, ändå är lite bättre.
Så sedan några dagar åker vi nu Bmw igen, trots fyra och automat.... 320d xdrive f31
Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Tja... svaret är enkelt. Jag behövde en ny bil, har aldrig haft en BMW innan så jag tänkte prova den. Testade över en helg, den var tyst och uppfyllde alla mina krav så jag köpte en. Om min nästa blir en BMW eller inte det får vi se när det är dags att byta. Jag är inte så märkesfixerad, så kanske blir det en Mercedes eller Audi nästa gång. Vem vet... just nu bryr jag mig inte om andra, så länge jag är nöjd.
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Grymma komfortstolar, på min 5e BMW med just dessa stolar. Endast haft sexor och grymt förtjust i dom motorerna.

Crille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.