AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
876

Radiodisplay krånglar Z4 2009

ta
39
tantaneta
Z4 - 2009
Min radiodisplay har "slocknat" , allt fungerar utom att man kan inte läsa vilken kanal som är inställd och man ser inte att göra inställningar. Det ser ut som om det lyser svagt men texten är borta. Obs det är den modellen som displayen sitter i radion.
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
En liten fråga....Kanske lite i stil med " har du kollat att du har bensin i tanken"...förlåt för det men....

Du använder inte solglasögon med polariserat glas? Jag tyckte att displayen hade slocknat helt med mina Rajbans med polariserat glas,,,,Så fort jag tog av mig solbrillorna så såg displayen ut som vanligt igen.

Izzy
ta
39
tantaneta
Z4 - 2009
Nej, Jag har inte några solglasögon på mej , texten är tyvärr borta även när det är molnigt.
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
Du har en E89a förmodar jag. Ifall du har en E85a så har jag faktiskt en originalstereo till den som är till salu.

Izzy
Frågan är om du vågar plocka sönder. Om en display delvis slocknar brukar det vara kontaktproblem som uppstår med ålder.
Överföring av data sker med en flatkabel. Denna flatkabel är nästan alltid fäst till själva displayen med en tejp, en tejp som samtidigt gör att ledarna i flatkabeln får kontakt med displayen. Ibland kan man framgångsrikt lossa display med flatkabeln i dess anslutning mot kretskort. Då kan man pressa på den åldrade tejpen och förhoppningsvis uppstår ny kontakt.
Själv hade jag definitivt öppnat och kollat om det är en sådan anslutning till display. Som sagt, detta är en generell diskussion utan kunskap om just denna radio.
ta
39
tantaneta
Z4 - 2009
Hej
jag har en E89a och helt plötsligt så fungerar den (ibland). Tyder på att problemet är som det beskrivs ovan. Troligtvis glapp. Jag kollar "tejpen". tack för tipset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.