AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.935

felmeddelande felkoder

25
sövestad
bmw x3 3,5 2011 . 330 cab -01
hej, körde med min x 3 f 25 i går efter den stått stilla i 5 dagar ,körde ca300m sedan fick jag 4 st felmeddelande , punkteringsindikator, abs, stabiliseringskontroll, handbroms, handbromsen funkar, bilen går att köra. någon som har en susning om vad det kan vara. mvh Tommy

Bäst är att läsa av alla felkoder med en läsare. Det kan dock vara ett dåligt batteri. Då kommer det många felkoder. Ladda batteriet och kolla med en verkstad om de kan. Kolla konditionen på detsamma.
25
sövestad
Ok får kolla med min verkstad, Batteriet är ca 2 år gammalt. Mvh Tommy

Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Dålig systemspänning kan definitivt skapa märkliga fel och felkoder.

Men i det här fallet tror jag att det är problem med signalen från en av ABS-sensorerna (ofta är det själva sensorn som är problemet men det är faktiskt överraskande ofta andra orsaker till problemet).

För det är inte varningssymbolen för handbromsen du ser.
Yes, det är samma symbol som för handbromsen - men den symbolen används i olika färger och kombinationer för att betyda olika saker.
I det här fallet bildar dess symboler (och dess färger) tillsammans betydelsen "Körstabilitetsregleringen inklusive ABS ur funktion".

Den där varningssymbolen, som ser ut som typ (!), har som sagt multipla definitioner.
* Lyser bara denna lilla symbolen (eller tillsammans med större symol PARK (P)) betyder det att handbromsen är åtdragen.
* Lyser denna lilla symbolen tillsammans med att den större symbolen (!) lyser rött betyder det att bromsvätskenivån är för låg.
* Lyser denna lilla symbol tillsammans med den större symbolen med en bil på lyft betyder det att bromsbeläggen är nedslitna.
Och så vidare...
25
sövestad
Ok , Tackar för info.mvh Tommy

Har fått samma felmeddelande också, följer med intresse
25
sövestad
ABS givare vänster bakhjul kass, har ej fått den bytt i nu, givaren restnoterad,

25
sövestad
givaren bytt, alt funkar som det skall

Hade samma felkoder, felsökning hos autovåx karlstad(1921:-). Abs givare höger fram troligtvis felaktig. Har nu bytt givaren och nu verkar allt fungera.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.