|
|
|
|---|---|
|
Har en 520d -15, ibland ger ACn upp efter cirka 30 min körande. Detta sker speciellt på varma dagar. Har läst mig till att detta kan bero på att tempgivaren till förångaren (evaporator temperature sensor) fryser till vilket gör att den slutar fungera vilket i sin tur gör att förångaren isar till. Har vidare läst att detta kan lösas genom att isolera givaren med lite skumgummimaterial. Givaren kommer man åt genom att ta bort panelen vid förarens fotbrunn. Den officiella servicemanualen säger att man kan komma åt givaren med tång. Jag kan se givaren, men den sitter väldigt knepigt till. Något som fått ut givaren? Vilka verktyg behövs? | |
|
Kan också vara dags för en AC-service! Systemet är slutet men det läcker alltid ut lite gas via axeltätningen på kompressorn även om systemet är "helt och friskt". Gjorde AC-service på Mercan nyligen, då den börjat bli lite klen i kylan (inte mycket men ändå så att jag tyckte det var för dålig kylning) och systemet hade tappat ca 14% gas totalt på dryga sex år. Inga läckage och fullt normalt att den tappat gas...så har det varit på alla bilar med AC som jag har haft. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för tipset! Hade bilen inne på AC-service förra sommaren, så borde vara i gott skick. | |
|
Jo, om det inte är några läckage så bör du ha bra tryck i systemet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.