AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
894

Fukt i bakre reflex (530 -06)

MH
6
MH-65
530i E61
Senaste besiktningen gick vägen på det stora hela, men jag fick en förvarning om begynnande fukt i reflexerna bak, särskilt vänster ("Reflex 4.8.1, 4.8.2 bak vänster yttre skadad").

Är detta något man själv kan ge sig på eller smidigast att lämna in tillsammans med byte av olja/filter respektive bromsvätska som ändå måste åtgärdas inom kort?

Bild vänster bak: Länk
Dr
4
Drillo
520d Xdrive
Hade liknande problem på min F11, där is mellan kant och nederkant av lykta spräckte plasten och får lyktan att ta in fukt.

Jag tog ut hela lykthuset, rengjorde och limmade lyktkanten.

Sedan borrade jag ventilationshål på insidan av lykthuset, därefter inget problem med kondens mer.
MH
6
MH-65
530i E61
Okej, tack för svaret. För en oerfaren person som mig på detta område - hur är arbetsgången att ta ut hela lykthuset och sedan sätta tillbaka det? Är det krångligt eller lättare än vad jag tror?
Dr
4
Drillo
520d Xdrive
Har aldrig lossat på E61, men gissar att detta är tillvägagångssättet.

Lätta på klädseln eller den plast som finns på insidan av den takstolpe/balk som täcker där baklyset sitter. Lyktan sitter antagligen med två eller tre muttrar från insidan, som enkelt lossas med litet spärrskaft. Var aktsam så du inte tappar ner dessa inuti balkar eller hålrum. Då blir de kvar där:)

I övrigt troligen bara en kabel med kontaktstycke att sprätta loss.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.