AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.760

Motorlampa lyser BMW 520D F11 2014

December 2018 började motorlampan (gul symbol) lysa på min 520D, men bilen funkade/gick normalt. Lämnade in den på Bilia Haninge och efter felsökning konstaterades att en säkring för avgasåterföringen, vakumspjäll samt lambdasond gått. Säkringen byttes och motorlampan slocknade. Nu 2,5 år senare har motorlampan tänts igen. Bilen går normalt (även denna gång) men har noterat att olje-tempen ligger lägre än normalt. Har försökt att lokalisera om och isåfall vilken säkring som gått men inte lyckats. Någon som har koll på detta?
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Hej

Det finns mycket som kan tända motorlampan, tex EGR. Bäst är att låta en bra verkstad läsa felkoder.

Tack för ditt svar!
Vist kan det vara något annat problem denna gång, men tanken var att kolla om någon har koll på vilken säkring det kan handla om och då kolla om samma säkring gått igen och isåfall byta den själv.
Känns ju lite onödigt att göra om samma process igen som för 2,5 år sedan och lämna in den till BMW bara för att dom ska byta säkring för 2,5 kkr!
🙂
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
det finns andra verkstäder, bättre och billigare dessutom, förutom BMW som kan kolla felkoder. med tanke på att du kanske har ngt med oljan är idén inte så dum tycker jag. En annan variant som är ännu billigare är att köpa ett kit med vilket du kan kolla felkoder själv. OlaO här på forumet säljer sådana. Man tjänar in kostnaden för ett sådant kit på ett swisch

(svar på frågan: nej jag har inte koll på säkringen)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.