|
|
|
|---|---|
|
Problemet är enkelt, ibland funker det ibland inte. Kan nån föreslå nåt att jag kan kolla på i första hand. Cheers Rod | |
ser |
Glapp i styrenhetens kretskort. Standardfel på e36 -96 osv. Byt enhet, felet kommer bli värre med tiden. Pris 2400:- i sverige, 1900:- i Tyskland. Enheten tas lättast bort genom att plocka ur stereon, därefter trycka ut enheten bakifrån. När enheten är lös kan man jucka på den stora kontakten och då få igång enheten igen. Se även tidigare inlägg om detta fel. mvh stefan |
| Min klima beter sig också mystiskt. Den fungerar bara när jag har luftfördelaren(högra reglaget) inställd på rutan. Då kan jag få fin 20gradig luft. Men när jag vill ha få luft 20gradig luft från restan av utblåsen kommer det bara skte ac-luft (3gradig). Finns det flera tempmätare i bilen? | |
|
Hej! Ämnet har tydligen varit uppe tidigare men jag kan ju ta en kort historia i alla fall. Fläkten på min Klimatanläggning kom alldrig igång vid uppstart av bilen, dock efter ca 5-10 minuters plåga i sommarvärmen. När den väl hade börjat att fungera så gick den klanderfritt.... ända tills man stannade hos ngn för att surpla i sig en kopp kaffe....5-10 min till osv. Visade sig att det var ett huvudrelä till fläkten à ca 276 kr som behövde bytas. Fläkten har funkat klanderfritt sedan dess. Bilen i fråga är en 96:a E36 323 Touring Om felet kommer och går etc så fick jag till svar från BMW att dom väldigt ofta får byta ett motstånd till kliman. Pris E36.. ca 700 kr ink arbete på BMW-verkstad Andreas Eriksson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.