|
|
|
|---|---|
|
Det gäller en G31-2018 Ryds bilglas bytte vindruta på bilen. De kalibrerade kameran för kollisionsvarning och personvarning. Dagen efter fick jag felmeddelande på dessa system. Åkte tillbaka och de nollställde och gjorde ny kalibrering samt provkörde bilen. Igår, 12 dagar efteråt kommer felmeddelande upp igen!!! Jag ska kontakta dem igen på måndag men nu undrar jag om nåt annat än rutbytet kan orsakat detta och det bara råkade sammanfalla med att vindrutan byttes? | |
|
Hmm...det absolut mest troliga är att det blev någonting "galet" när de bytte rutan. Nu ska jag väl inte gissa allt för mycket(även fast det är det jag just gör) men utan att veta så är det väl bara att låta de försöka fixa felet igen. Lyckas de inte på låt säga 3 försök så säg att då får väl bilen åka in på en BMW verkstad och låta den verkstaden fixa felet på Ryds bekostnad. Har Ryds tagit på sig att fixa detta redan (de har ju provat att kalibrera om systemen redan 1 gång utan knot)så har de i princip tagit på sig att fixa problemet..tycker jag. Men..ja...alltid svårt att veta vad som gjorde att det blev som det blev, men om felen kom med rutbytet så är det ju mest troligt att rutbytet och kalibreringen blev dåligt gjord. Kan väl tillägga att jag hade en bil inne en gång på Ryds och då byttes inte regnsensorn vid rutbytet vilket gjorde att limmet släppte efter en tid och då jag inte märkte detta direkt så gick det "för lång tid" innan jag åkte till Ryds för att försöka få de att fixa detta(tog nog nästan 1/2 år innan jag åkte tillbaka med bilen) De provade att åtgärda detta, men mekanikern sa att det inte gick att få fast sensorn i rutan igen(för mycket skit och damm runt sensorenheten har jag för mig att förklaringen var) :( Så...utan att skriva något nedsättande om Ryds så byter jag numera mina BMW rutor på BMW! Mvh Janne. |
|
|
Lämnar alltid mina bilar till BMW för rutbyte. Det är ju samma pris för mig och då vet jag att kompetensen finns hos dem. De fristående måste vara kunniga på samtliga bilmärken vilket inte kan vara helt lätt för dem, |
|
|
Ja priset är samma, men på BMW är det krångligare att lämna och de är inte nåt vidare varken bemötande eller skicklighet i den här staden. Fördel till ryds var flexibiliteten vid lämnande och fri lånebil. Deras huvudsyssla är just rutor så de borde ju kunna sin sak. Men nu blev det nåt fel och jag får ta en sväng till med Ryds och hoppas det löser sig. Det känns som kalibreringen ”släpper” eller vad man ska säga. Funderar på det kan blivit nåt glapp i kablarna till kameran? De kollade anslutningar och kabel sist men hur som helst felet är tillbaka och vi får se hur de löser det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.