|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| ---> Ticco...hur länge mätte du när du fick 0V? har för mig att ventilen styrs med impulser, alltså att den öppnar/stänger med olika långa intervall och på så sätt reglerar värmen. Vid kall så ligger spolen dragen (13V) och sedan när du vrider mot varmare så ökar intervallen med 0V samtidigt som intervallerna med 13V blir kortare och kortare. Slutligen när den står på max värme så har du konstant 0V. jag KAN iof ha blandat ihop det här med någon annan bil jag hållit på med, men jag har för mig att det var på BMW:n. Måste ju iof finnas nån typ av automatik som styr impulserna, kanske där felet sitter? | |
|
Inte tillräckligt länge tyvärr... ska göra om det. Det stämmer nog som du säger med impulserna, läste det i en gammal tråd oxå. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Här e tråden: Länk //Ticco www.ticco.com |
|
| Tja...jag har också ett problem eller så är det inte ett..men så här är det i allfel jag kan inte få att det kommer varmuft på mig..jag kan bara få att det kommer på ruta fattar inte varför:>(vad kan det vara för fel?? //danne | |
|
det ska vara så... värme kan du bara få vid rutan och vid fötterna... "mitt i" aså blåsen mot ansiktet och så blåser bara frisk luft. /Jonas |
|
|
Blir snart tokig! Har kollat allt nu, reglaget skickar pulser till ventilen å jag känner på ventilen att den slår. Tråkigt nog kommer det fortfarande full värme så fort jag justerar upp lite från det blå fältet. Vad gör man nu? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Är det möjligt att mäta på tempgivaren/värmereglaget å se så att det är okey? Jag har nämligen 2st värmereglage + 1st tempgivare liggande, men det är ju ett jäkla jobb å byta ett värmereglage å sedan kaske det oxå e trasigt. //Ticco www.ticco.com |
|
|
JAg läser med intresse om era problem med värmen. Jag har en E34 med liknande symptom och har haft dom i cirka ett år nu. Problemet är att jag har full värme på förarsidan oavsett hur vredet står. JAg bytte värmeventiler för ett tag sedan men problemt kvarstår. Givetvis blir jag extra nyfiken när ni nämner något om en tempsensor i vänster kant vid spaken till motorhuven. JAg ser att ni pratar E28 och min fråga är: sitter det någon liknande konstruktion på E34? Isåfall kan den orsaka att jag har full värme på vänster sidan men normalt fungerande på höger sida? Hade varit kanon med lite svar.. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Ticco, vi är nog många som har E28:or med liknande problem... När jag köpte min svarta trodde jag aldrig att den skulle ha sk. Volvo-värme...dvs på ca 3 mm av skalan varierar det mellan svinkallt och skållhett... _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
F*n... gjorde ett grisjobb i går utan resultat. Rev hela mittkonsollen å bytte värmereglaget. //Ticco www.ticco.com |
|
| Lustigt, jag har samma problem. Har bytt ventilen jag med. Det är förmodligen potentiometern vid vredet som är kass. Jag har 4v över hela röda registret men 0v vid "blått". Verkar vara ett e28 fel alá bromsbomb och fläktkoppling. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.