|
|
|
|---|---|
|
Hejhej har haft den inne på läck test och sen fyllde dem på ac! Kompressor startar inte (förmodligen nån av felkodernas fel) Startar jag kompressor i INPA så startar den och kyler fint! Men jag kan inte tyska, och nån av dessa koder gör ju såklart att bilen vägrar starta ac! Kan nån vänlig själ hjälpa ? 9C54 auc-sensor 9c55 Beschlagsensor 9c5c verdampfertemperaturfuhler 9c60 fuhler wärmetauscher rechts 9c67 fuhler värmetauscher Links 9c68 beluftungstemperaturfuhler E706 lin-busfehler Mvh Robin | |
|
Hej, Alla de där felkoderna - kommer de tillbaka direkt efter att du raderat dem? Är batteriet hundra? Här är en (tyvärr) tysk tråd, där bl a "lin-bus-fehler" ställt till det. Lösningen beskrivs i slutet av tråden och går ut på att det är dålig (oxiderad/ärgad) kontakt i (ett av) tre, vill jag minnas, kontaktstycken till klimapanelen. Lite tandborste och kontaktspray löste problemet. Skulle mycket väl kunna passa in på alla dina "felaktiga" sensorer. Länk /Lennart |
|
|
Google översätter: 9C54 AUC-sensor 9c55 kondenssensor 9c5c förångare temperatur sensor 9c60 höger värmeväxlarsensor 9c67 vänster värmeväxlarsensor 9c68 ventilationstemperaturgivare E706 linbussfel // Magnus |
|
|
Känns spontant som ett centralt fel - typ modul eller liknande... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.