AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.539

Styringrepp 330e G21 2021

tu
3
tukkson
330e G21 M-Sport
Hej,

Jag är sedan en vecka tillbaka glad ägare till en 330e G21 msport 2021.
Nästan allt fungerar precis som förväntat förutom en liten detalj:

Styringrepp går ej att stänga av permanent.
Varenda gång jag stänger av körhjälp i form av styringrepp så får jag texten "Funktionen kommer att aktiveras igen vid nästa start"

Jag ägde tidigare en 320d G21 där det inte var några som helst problem att stänga av funktionen permanent.
Någon som har upplevt detsamma? Tips?

Jag har nämnt det för min handlare som gav svaret att detta måste konfigureras i Individual inställningarna för körhjälp (Vilket jag gör).

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Rätt säker på att ändrade eu-regler numera säger att lane assist måste vara default på. Gäller sedan tidigare att körläge måste det som bilen certifierats i, start/stopp måste vara på oavsett läge osv.
Dr
26
Dr. Mabuse
Tesla Model3 -22
Det kanske går att ställa om default-läge med BimmerCode?

Det fungerade på min F30 med permanent tända bakljus (istället för att gå på DLR-automatiken). Trots att BMW-verkstaden sa att det inte går att ändra.

Ja, det är riktigt störigt. I princip alltid skapar styringreppet för mig en farligare situation. Vore verkligen skönt om det gick att stänga av permanent!
tu
3
tukkson
330e G21 M-Sport
@Müllweiser - Håller med, det märkliga är som sagt att det gick att stänga av i en G21 320d men inte i en G21 330e... Samma årsmodell. Och säljaren var helt övertygad om att det skall gå, men icke...

tu
3
tukkson
330e G21 M-Sport
Om jag förstått det hela rätt, så kommer detta att åtgärdas i version 03/2021

Skickar med en tråd ifrån Bimmerpost: Länk

Tack!

Skönt! Hade bara tagit för givet att det var en ytterligare påtvingad "säkerhets-feature" :)
Min G22 levererades med SW 03/2021.46. Jag har stängt av styringrepp i "Individual" settings. Indikatorn är fortfarande grön och inställningen återställs inte.

(Jag är inloggad med synkronisering aktiv, ifall det nu har betydelse. Som jag förstår det har i alla fall inte Gäst-kontot något minne.
Jag har inte Drive Assistant Professional.
Jag fick 03/2021.50 till min bil igår och det verkar löst nu. Den kommer ihåg det man sparar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.