AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
2.000

Köpråd 435d xdrive "långmilare"

Hej!

Är spekulant på en BMW 435d Xdrive av årsmodell 2015 som gått nästan 20k mil. Firman begär dryga 250 för bilen. Jag gillar bilen sett från bilderna har ej varit och kikat pga distans men vill gärna höra med er experter, är det dumt att lägga ner den summan på en bil med dessa mil och bättre satsa på något annat?

Vet att BMW bilar går längre men tänker mer på att det kan trilla in en del servicekostnader vid dessa miltal. Är egentligen inte förtjust i Xdrive men 435d är svåra att hitta utan.

Ge mig gärna tips och råd är ni snälla.

Tack på förhand.
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Du får nog leta länge efter en 435d utan Xdrive, för jag tror inte de finns - bara 430d gick att få utan xdrive :)
Okej. Tack för ditt svar. Va tror du själv gällande miltal i förhållande till pris? Är det galenskap eller kan man slå till utan att behöva tänka på något särskilt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad kostar en med "normal" mätarställning?
Lägre mätarställning ligger på 275.000 kronor och uppåt, 13.000, 14.000 mil på mätaren
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om det bara skiljer 25 tusen så välj de med lägre miltal. För liten skillnad.
Tack för ditt svar. Va tror du annars man bör vara uppmärksam på vid dessa miltal?

Min främsta oro är egentligen att man ska åka på byte av en massa slitage delar, men om bilen följt hela serviceintervaller, med stor service osv enligt bok, då kanske det mesta är bytt redan eller tänker jag fel?

Oljeservice är något jag kommer sköta själv men tänker på som sagt andra mekaniska delar.
ma
358
majtii
F36 4-serie
Man byter inte delar i preventivt syfte, så bara för att bilen är servad (vilket den ska vara oberoende) betyder inte att stötdämpare, lager, pumpar etc är färska.

Är inte nödvändigtvis negativt med många mil men det ska återspeglas på priset. Bilar och dieslar i synnerhet, är mer komplexa idag än säg 20 år sedan vilket innebär att fler delar behöver bytas under bilens livslängd (tex turbos, avgasrening, spridare, pumpar).
Blev ett annat köp, 4 serien med annan motor. Men tack för din input
Gr
12
Grabblose1
520d xdrive -15
Måste säga att om bilen är välskött så kan det ibland vara en fördel att bilen har gått lite längre.Många slitdelar kommer ju mellan 12 och 16000 mil så vid 20 kan man vara inne på en ny omgång delar om du förstår hur jag tänker

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.