AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
3.109

Kul att framtiden är här med i4 och i4m50

St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Relevant prissatta, bra räckvidd, fantastisk design och prestanda. Någon som beställt som vet lite mer om std utr. Tillval osv?
Jag har en offert på brutto ca 952 tkr med extra allt I4 M50. Ska beställa.

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Försöker ta reda på om adaptiv farthållare är tillgänglig eller standard. Nån som vet?
Den ingår väl i Driving Assistent Plus? Som i sin tur ingår i ett paket Supercharge som jag förstår.

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Så då kostar det en massa extra då förstås. Jag är bara intresserad av själva farthållaren, inte nån körfältsassistans, parkeringsassistans eller liknande. Tyvärr verkar tillbehör bundlas väldigt hårt på elbilssidan. Vart finns själva utrustningslistan, hittar den inte här? Länk
Det finns tre olika paket, varav Supercharge är det dyraste och kostar 134.700 kr men där ingår väldigt mkt som Driving assistant plus, dra, HK, lucka, laserljus, parning assistant plus, elstolar, rattvärme, elvärmt baksäte, läderklädd instrument tavla, tonade rutor, komfortöppning, ambient lighting interiör, hellusassistent, BMW live cockpit.

Vet ännu inte vad de billigare paketen innehåller.

/Anders
Du kan även beställa options separat men har inte listan ännu, jag ska få den.

/Anders
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Nån som vet förmånsvärdet? Helst med de nya reglerna från 1 juli. I min värld är det A och O när det gäller elbilar.
Jag har inte koll ännu Mårten på förmånsvärdet. Den ligger nog rätt långt bort för produktion men ska kolla i dagarna, återkommer. Landade iaf på 930 tkr före rabatt och miljöbonus. Då ingår det mesta, dock så tog jag bort Carbonpaket exteriör för 31.900! 205 tkr i extra utrustning får räcka. Mycket bil för pengarna ändå om man sedan även räknar in fordonsskatt och milkostnad. Varför köpa en M3 som jag var på väg?

/Anders
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
När ska den börja produceras/levereras?
Marknadslansering i november är vad jag har läst men åf vet nog inte mera heller just nu. Finns ju ännu inte att bygga i konfig BMW.se men åf har i sina system med alla priser och tillval.

/Anders
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Anders, ja frågar du mig så väljer jag ju en sån här före en M3 som vardagsbil alla dagar i veckan. Är man däremot intresserad av bankörning så är nog M3 fortfarande ett bättre val. Vet inte hur "sportig" de tänkt göra den här i4 M50 vad gäller bromsar och väghållning? Är väl kanske mer som en 440i vad gäller de bitarna?

Har du fått din E-Tron än förresten? Läste att din kombattant från FB Bo Sehlsted fick sin igår. Btw så är/var han en av Sveriges mest kända pokerspelare genom tiderna (under sitt smeknamn "Legato"). Lite kul trivia. :)
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
ps. Är det nån som vet om man får ramavtalsrabatter på i4? Var ju inte så på i3 när den kom förut. Och det här LRF-avtalet jag har numera (fråga mig inte varför, det bara blev. Har inte sadlat om till lantbrukare.:)) nämner inte i4.
Mårten, vet inte om jag får Audin innan månadens slut men den lämnade tydligen fabrik i onsdags. Vad gäller rabatter på I4 så verkar Företagarna avtalet gälla iaf.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.