AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.108

530E Touring problem med larm och connect.

Th
3
Thowes
530E Touring-2021
Har en 530E Touring sex månader gammal. Två problem, det ena är att larmet inte alltid går på då jag låser bilen. Öppna dörren och stäng så fungerar det. Bavaria kan inte ge någon förklaring, men en säljare har upplevt samma problem på en annan modell. Det andra är att klimatiseringen via appen My BMW ofta krånglar, efter fyra försök idag fick jag sätta på manuellt via bakrutenyckelsymbolen. Några tankar kring detta?

Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Angående klimatiseringen, provat att starta om systemet i bilen genom att hålla inne volymknappen i mer än 30 sekunder? Detta måste göras när bilen är igång. Flera som har haft samma problem den sista tiden.

/P-O
sa
275
sarli
I4 m50 G26
Ang appen inte fungerar så kan även nedan testas:

1) Klicka dig in på Apps via huvudmenyn

2) Scrolla ner till menyn "Installerade appar". Klicka inte på iDrive reglaget utan istället klickar du på "option" och en ny meny öppnas

3) Välj "Apps and Service" och klicka sedan på iDrive för att starta uppdateringen. Tjänsten kommer nu att uppdateras.

Th
3
Thowes
530E Touring-2021
Tack för svar. Jo jag har rebootat flera gånger och även varit i kontakt med BMW Connect. Efter en större programuppdatering verkar det nu fungera.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.