|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle starta upp bilen efter vintern men kan varken låsa upp bilen med fjärris eller starta bilen. När jag vrider nyckel i tändningslåset händer absolut ingenting. Batteriet är relativt nytt men testar ändå använda startkablar men utan respons. Till saken hör att jag i höstas haft problem med möss inne i bilen som tuggat sönder en bensinslang och gummidelar i motorummet. Tändningen gick dock igång senast jag testade men som sagt inte nu. Kan mössen även bitit av någon ström kabel eller något. Någon som har en idé hur jag skall börja felsöka? Tacksam för all hjälp /jbg | |
|
Vad händer om du kopplar ström till polerna i motorutrymmet? Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Tack för svar, olaO! Har lite svårt att komma fram för närvarande men det skall testas snarast. Men kan verkligen ett relativt nytt batteri tvärdö sådär? Efter närmare inspektion ser jag att mössen varit över allt och härjat även i handsfacket av alla ställen. Man kan ju bara hoppas att de inte tagit någon kabel där det blir svårt att komma åt. |
|
|
Ett batteri kan haverera även om det är nytt - särskilt om du har laddat ur det. Börja med att undersöka batteriets status! Ladda upp det med en bra laddare i minst ett dygn. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Testade start från motorrummet och bilen ville starta men efter det första försöket slutade den tända och klickade bara? Går ur bilen och märker ännu en pöl på marken under förarsätet. Suck! Antagligen har mössen sedan senast bitit av slangen vid bränslefiltret någonstans. Om det inte kan vara rester från slangen som hamnat där och täppt till? |
|
|
Tack för svar Johan B! Skall naturligtvis ladda upp batteriet fullt i hopp om att det var huvudorsaken tillsätt bilen inte fick ström. Måste dock fixa läckaget innan jag tänker försöka starta upp bilen igen. /jbg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.