|
|
|
|---|---|
|
Tjenare jag går i tankar om att köpa ny bil och har fastnat för BMW X5. (budget runt 100k) har kollat runt på blocket ett tag och har nu hittat ett exemplar jag tycker verkar lovande. Bilen jag har kikat på är en BMW x5 30D från 2009 som har gått 24000 mil med endast 9 ägare, där 6 av dem är företag eller återförsäljare. (den senaste ägaren har haft bilen sedan 2015) Historiken på bilen tycker jag ser bra ut, där den är servad som den ska med full ifylls service bok, och den har gått igenom de senaste 6 besiktningarna utan problem. bilen gick som leasing bil de första åren innan den blev köpt av privatperson, är detta bra eller dåligt? farsan har haft leasingbil i många år och har då alltid varit väldigt noggrann med att sköta bilarna eftersom det inte är han som ägt dem, men andra kanske tänker tvärt om? tyvärr så säger många jag pratat med att det ofta blir väldigt mycket problem med just BMW X5 och det är dyra reparationer. jag räknar med att kunna byta en del saker själv och de jag inte klarar av lämnar jag åt en bilverkstad där jag får ett bra priser. förstår ju att vad som helst kan hända med alla bilar, men vad tror ni med den infon jag har för tillfället, är detta ett jätte dumt köp eller är det som att köpa vilken BMW som helst? Länk till bilen: Länk Mvh Brunko | |
|
Hej Motorn är det nog minst risk med. Men som du själv kommit fram till, så kostar det att köra och underhålla en sådan bil. Du måste ha en rejäl buffert för reparationer. Tittade inte så noga, men bilen saknar komfortstolar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.