|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har varit i full gång med min e39a och försöka få hon hel och fin. Förra veckan bytte jag termostaten och fick byta olja för att den lukta bränsle, för vad jag tror, att jag slarvat med att byta termostaten (Har kört med dålig termostat i några månader så motorn inte har körts i rätt temp och därför gått rikt). Senaste veckorna så har bilen varit lite svårflörtat när jag vill starta henne. Går alltid igång men ibland tar det några sekunder. Nu när jag startar bilen och efter jag kört så rinner det bränsle från förarsidan (nästan där grenröret och resten av avgassystemet ansluts) och jag håller på att tappa det. Innan så rann det både olja och bränsle men ingen mer olja. I vintras så blev mina katalysatorer stulna men dem klämde också en av bränslerören vilket jag inte tänkte mer på då allt fungerade som det skulle (Ingen större visuell påverkan på röret). Ska vara 7/8 som blev klämd under bilen,se länken. Länk Har någon några tips på vad jag ska göra för att bilen ska sluta läcka bränsle? Har något som jag skrivit med det att göra? Hjälp en idiot som tog på sig ansvaret att ta hand om en rostig 540 som nu är ens favorit | |
|
Jag känner med dig. Har själv inte kört många mil med min e39. Märkte nyss att jag har ett liknande problem. En vild amatörgissning är att slangklämmor vid bränslefilter kan ha lossnat? /jbg |
|
| Du måste hitta källan till läckan, rinner det uppifrån motorn, eller är läckan nere under bilen? Isåfall kanske du måste ta bort lite plast undertill för att se var det läcker. Sedan är det 'bara' att fixa läckan :) | |
|
Var försiktig när du håller på med bensinläckage. Minsta gnista kan antända och då vill man inte vara under bilen. Även ficklampor kan vara farligt. /jbg |
|
|
Brandsläckare inom räckhåll är ett krav. Några kg pulver släcker stora brasor rätt använt. // Magnus |
|
|
Ser varför det rann bränsle från bilen men inget svar på hur bränslen kom in i oljan. Det var två slangar som rostat itu så dem blev enkelt utbytta Tack för alla tips! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.