|
|
|
|---|---|
|
BMW Z4 2,5 Si 2006. Har problem med att sidofönstren inte går upp automatiskt när knappen nedtryckt o den röda indikeringslampan slocknat, samma gäller vid både upp-/ nedkörning av suffletten!! Är det någon som vet vad eventuell orsak kan vara?? Vore tacksam för information!! Mvh// Gus44 | |
|
Kan vara att bilen glömt var övre stoppet är för rutorna. Fix typ 1: Upp med rutan helt. Ner med rutan halvvägs och släpp knappen. Upp med rutan och fortsätt håll kvar knappen (uppdragen) i 5 sekunder. Testa om rutan går ner automatiskt med ett kort tryck på knappen, annars fix typ 2. Fix typ 2: Upp med rutan helt. Ner med rutan helt. Upp med rutan helt igen och håll kvar knappen i minst 2 sekunder. Ner med rutan helt. Upp med rutan helt igen och håll kvar knappen i minst 2 sekunder. |
|
|
Tack Yeddheng! Har nu testat att göra enl. båda fixen. Lyckades med båda sidoruta, så att dom går ned 1/2 vägs vid suffletten ned, men när knappen för dito hålls kvar, så går bara hö. ruta upp igen o inte den vä'a!! Har Du någon idé vad det beror på?? |
|
|
Testa att radera minnet för den rutan som krånglar och gör sen om fix 1/2. Radera rutminne: Motorn igång, dörrar stängda och rutor uppe/stängda. Öppna rutan helt. Tryck på ner rutknappen 4 ggr inom 10 sekunder. Fungerar sen inte fix 1 eller 2 finns ett 3:e (!): Stängda dörrar, ruta uppe och vrid startnyckeln till läge 2 (3 startar). Ner med rutan helt och tryck därefter 3 ggr på rutknappen. Upp med rutan helt och lyft därefter 3 ggr i rutknappen. Ner med rutan 5-15 cm och släpp rutknappen. Upp med rutan helt och släpp knappen. Klart. Sen kan du passa på att återställa gasresponsen om du aldrig gjort det då den kan bli sävlig med tiden. 1. Varmkör motorn, stanna och stäng av. Ha dörrar stängda. 2. Vrid startnyckeln till läge 2 (3 startar) och vänta 10 sekunder. 3. Vrid startnyckeln till läge 0 och vänta 10 sekunder. 4. Starta motorn. Klart. Förhoppningsvis känns bilen aningen piggare. :) |
|
|
Tack, för all hjälp som Du delgivit mig!! Har även problem med min vänstra sidoruta fram, sedan flera år tillbaka o det gäller min BMW E60 årsmodell 2004.När jag sätter mig i bilen o startar så fungerar rutan, när den körs upp, för brukar ha den nedkört i garaget, men när jag har motorn igång o måste köra ned rutan går inte det, måste stänga av motorn o endast ha nyckeln radio läge!! Vad tror Du detta kan bero på, någon sagt tändningslåset el kablaget i dörren??!! // Gus44 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.