|
|
|
|---|---|
|
Godkväll. Någon som har köpt/sålt bil via bilwebauctions? Kollat upp en del bilar där reservationspriset har uppnåtts men bilarna byter inte ägare? Man är ju sugen på att buda men jah, man blir ju fundersam... /J | |
| Bilarna är ofta i sämre skick än de framställs. Vet flera som backat ur när de ska hämta sina bilar. | |
| Okej, bra att veta. | |
|
Jag köpte en bil via Bilwebauctions förra året men hoppade av affären när jag såg den. Det var inte en "dålig" bil men den avvek från beskrivet skick på ganska uppenbara sätt. Men mitt intryck är att de inte kan ha kollat alls innan de beskrev bilen på hemsidan, och jag tycker mig se att de skarvar ganska friskt och går på säljarens beskrivning även på andra objekt. Förra auktionen de hade sålde de ju någon gammal 80-talsmerca som "original, till och med stereon är korrekt" vilket ju var rent svammel, det stod "MP3 X-plod" på den och det var väl inte riktigt aktuellt på tidigt 80-tal. En annan Merca de hade på auktion såldes som "unik fin, till och med ac:n fungerar" och där var ju olika facebook-grupper snabba med att påpeka det faktum att bilen inte ens hade ac. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.