|
|
|
|---|---|
|
Detta gäller årsmodell 2021 av G22. Jag planerar att koppla om 12V-uttaget i bagaget till konstantström. (Att använda max någon timma i taget till en strömsnål kylbox.) Förbrukningen blir max 1A i medel så den drar bara någon amperetimma från batteriet. Jag har gjort detta på tidigare bilar utan problem (i Audi som också har batteriövervakning), men jag har förstått från andra trådar att det finns felkoder för strömförbrukning i vila. Så min fråga är om jag, även med fullgod kapacitet i batteriet, riskerar felkoder för att bilen känner av strömförbrukningen? Lediga säkringsplatser beror ju på utrustningen men någon har kanske tips om vad som har fungerat till detta (höger bak)? | |
|
Om man ansluter en förbrukare i ett uttag som har konstant spänning, när bilen har somnat, så kommer det registreras som ett onormalt strömuttag och ge felkod (beroende på parametrar). Har själv gjort det, felkod har inte gett problem. (Däremot är det inte så bra att dra konstant ström ur batteriet utan att ha en batteriladdare inkopplad.) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Tack för info. Inte så snyggt med felkoder tänker jag. Jag har mätt att bagageuttaget stängde av 6 minuter efter att jag låst. (Jag hade förväntat mig 15 minuter?) Någon som möjligen vet om den tiden går att förlänga med kodning (t.ex. BimmerCode)? Jag tänker att 30 minuter skulle uppfylla mitt behov att hålla igång kylboxen under stoppen på shoppingrundan. (Plan B blir annars ett försök med 12V powerbank som laddas när bilen är "on".) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.