AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
506

Hjälp mig med pris på unik 540iAT -95

li
1.959
liste
535i -89
Har letat länge och tror att jag äntligen hittat bilen jag kommer att köpa. Behöver dock lite tips och råd med pris av expertpanelen här på forumet... Ska försöka få med så mycket info som möjligt, då denna bil i mitt tycke är rätt unik.

BMW 540iA Touring -95
Uttagen 18 juni 1995 av en herre född 1958 som fram till 23 april 1998 körde bilen 4.752 pedantiska och fullservade mil. Stod sedan still "i fönstret" på BMW i Hamburg i ett helt år fram till 26 maj 1999, då en man född 1959 köpte bilen och det är han som nu efter totalt 8.300 lika pedantiska och fullservade mil säljer bilen (självklart nyservad). Jag har bara sett bilder på bilen, men den ser i princip helt ny ut - lack, motorrum, inredning etc. Enligt ägaren finns det några mindre stenskott i fronten, men iövrigt finns inga fel eller så. När det gäller utrustningen finns Shadowline, svart läder, ASC, allt el (ej stolar), farthållare, "lilla" AC:n, färddator, telefon, airbag, lastnät, 17" BMW-hjul och andra standardprylar.

Vad säger ni om prislappen? Vad är billigt, rätt eller ocker?
90-100??
Ett bra pris är 85-90'. Över 105' är ocker anser jag. Dock verkar den vara i extremt bra skick så kanske den är värd ytterligare lite????!

/Simon
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
90k=svinbilligt
100k=billigt
110k=bra pris
120k=kanske...
130k=i överkant
140k=dyrt
150k=ocker

Bilen verkar enormt fin så jag hoppas att det blir ett köp :-) Vad begär säljaren?

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
li
1.959
liste
535i -89
Säljaren begär 113.000:-. Jag vill inte diskutera priset för mycket innan jag sett bilen och jag vet att han inte under några som helst omständigheter kommer att gå under 105.000:-.

Jag anser mig ha hittat ett riktigt fynd, men det är lätt att bli blind när man får "den där känslan" som ni vet.

Min förhoppning är att - om det blir affär - ha bilen i min p-ruta inom tre veckor... :)
-RW-
frågan är om du vill betala över 100000:- kronor för en modell som håller på att dö ut. är det inte bättre att satsa på en E39:a för samma pris nästan fast mindre hk?

Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
liste: tycker att du ska slå till! Såg nu att det var en Touring också, vilket jag inte tagit med i min kalkyl.
li
1.959
liste
535i -89
-RW- - självklart vill jag betala så lite som möjligt för en så fin bil som möjligt. Har tittat på många 540:or som är ett eller två år nyare, men ska du ha en riktigt schysst bil får du räkna med att betala för den. 528 blir det inte tal om, då min fartabstinens skulle driva både mig själv, bilen och mina närstående till vansinne. ;)

Men självklart - kan någon tipsa mig om en fullsmetad E39 540iA Touring i samma pedantiska skick med lika bra historik som denna E34 och dessutom har en prislapp under 160.000 så är jag inte den som är den.
Liste,

visst är det härligt att få en riktigt fin bil, absolut. Dock är det viktigt att beakta att e34an snart inte bara är gamla 5 serien utan gamla gamla 5 serien. Själv tror jag att det påbörjade raset i pris på e39or bara har börjat...det innebär att e34 kommer att tappa ännu mer (tror jag)

Tusen inlägg!!! Ja!

/Simon
-RW-
liste//

Personligen tycker jag att du borde satsa på en nyare kaross om du ska lägga ut så mycket pengar, tänk på hur mycket du skulle få ut för en (E34) 540 om 2,3 år i jämnförelse med en E39 eller varför inte E38:an!
Nepp, jag skulle köpa den tänkta bilen. Att köra en 540 V8 som rullat 8000 tyska mil, den måste bokstavligen kännas ny. Får du rätt historik med dig hem, fortsätter bilen vara unik, tills du paserar en viss milgräns med den. Slå till, underbarare, vridstarkare motor har jag inte upplevt!
Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.